|
|
|
|---|---|
|
Hej, finns här någon vänlig själ som kan hjälpa mig hitta stötdämpare fram till ett vettigt pris. Har en 530d touring 02:a med nivåreglering. Jag känner jag fastnat i e n djungel med att hitta rätt.. | |
| Har du M-sportchassi? | |
| Det tror jag inte men vet ej. Hur ser jag det, faktiskt aldrig hört innan. Men med tanke på hur svajig bil känns ibland så skulle jag tippa på icke. | |
|
FrontA, har du chassinummer 7 sista? Eller regnummer går bra också. Så kan vi kolla vad du har för utrustning. Min bil: Länk |
|
| TAF667 är regnumret | |
|
Inget M-chassie. Art nummer 31311096862 Välj och vraka på eBay: Länk Min bil: Länk |
|
|
Tusen tack. Kan man ju lika gärna få med bakdämparna med, de känns inget vidare heller. Vad ska man satsa på ni som kör ngt från Ebay.. Exempelvis: Länk Eller: Länk |
|
|
Jaha nähä de var ju inte för nivåreglering. Kan du vara till hjälp för att söka komplett paket kanske ;) |
|
|
Jag brukar köpa Sachs som är de som tillverkar originaldämparen. Min bil: Länk |
|
|
Har du ett artikelnummer även på bakdämparna med nivåreglering? Sachs låter dyrt, naturligtvis bra men hur mkt längre klarar de för pengarna tro :) |
|
|
Bakstötar 33521094052. Tror man kan hitta Sachs för en ok peng. Min bil: Länk |
|
|
Leta leta. Bilen äter bakdäck just nu och hoppas det är vad som låter likt ett dåligt hjullager. Men känns onödigt med hjulinställning innan dämparna är nyamed. Alla bussningar i bakvagnen bytta och verkar vara lätt att skada hjullagret i och med det. Men tummarna hålls på att bilen förmodligen blev kobent, äter däck på insidan i ett rasande tempo. Du har bytt dämpare iaf fram, vad bör man tänka på, finns det ngn guide att finna. Såg du hade hela benet löst, behövs det verkligen? Blir mkt arbete med alla leder IGEN :) |
|
|
Blir ännu lättare att hitta bra grejer om man har Sachs egna artikelnummer på grejerna: Fram: 556832 Bak: 556473 Kolla de på eBay så tror jag du hittar vettiga grejer. Min bil: Länk |
|
|
Det var busenkelt att byta fram. Behövde inte ta bort leder etc, bara "klapper-staget". Ser iofs lite annorlunda ut på sexorna än på åttorna, olika framvagnar. Men svårt är det inte. De svåra var att få tag i en fjäderspännare som pallade. Fick låna av en lokal verkstad. Min bil: Länk |
|
|
Testar Meyle, orginaldämparna har varit slut länge befarar jag så vte inte om jag är beredd att betala mellanskillnaden, byter jag hellre en gång extra och hoppas på det bästa :) De gillade inte min adress så kunde inte betala, en extra dag till! Fjäderspännare är inga problem, och speciellt inte när man har allt löst, för det är inga konstiga lösningar att du måste dra ihop dem innan du lossar från bilen? |
|
|
Tror Meyle blir utmärkt! Inga konstigheter du får ut hela benet komplett. Vad fick du ge för ett komplett kit? Här är en guide som kanske kan vara till hjälp: Länk Min bil: Länk |
|
|
Du skrev 33521094052 Så 33521091274 passar inte, vad kan vara skillnaden? |
|
|
33521091274 ser ut att vara till 3-serien om man googlar. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Som någon nämnde ovan, Sachs är ett riktigt bra alternativ. jag köpte från FCP i USA för drygt 2000kr till M-chassi. Tog 4 dagar att få hem | |
| Som någon nämnde ovan, Sachs är ett riktigt bra alternativ. jag köpte från FCP i USA för drygt 2000kr till M-chassi. Tog 4 dagar att få hem | |
| Fasen, hittade på blocket.. Nya för 400:- | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.