|
|
|
|---|---|
| Vad måste man tänka på vid inkopplingen av det nyare sprutet mot bilens elsystem? | |
|
Spiidfriik har nyss gjort det på sin E21:a och skrev ett mektips om det. Länk //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
|
TACK!!! Jag har kopplat in allt men det ville inte funka... såg att jag kastat om 2 kablar nu... NI GRABBAR ÄR BÄST!!! |
|
|
Hmm...inte fan funkar det ändå inte... :( |
|
|
Du måste nog lämna lite mer info om vad som händer och vad som INTE händer för att jag (eller nån annan) ska kunna hjälpa dej. Går pumpen? Går startmotorn? Har du gnista? Kiip Spiiding! |
|
| Ja...inte ett skit händer! Den slår inte ens till reläna. Ingen gnista och ingen soppa pump som går.. | |
|
Då har du problem... Har du gett kabelhärvan +12v och jord på passagerarsidan? Startmotorn ska iofs gå ändå... Kiip Spiiding! |
|
|
Hallå igen. Startmotorn går. Men inte motronicen. Inget motronic relä slår till osv. Plusmatningarna och jord kablarna sitter på plats.... |
|
|
vad har du för version av motronic? Jag har ett bra schema på vad alla stiften vid boxens kontakt ska ha för spänning/signal för att det ska funka. Bara att börja med stift 1 och felsöka steg för steg då. annars är det väldigt svårt att reda ut nåt sånt här. /Per |
|
|
Motronic 1,3 tror jag. 3 rader med stift i boxen... Har oxå ett schema, men jag vet inte om det stämmer. Kommer från Autodata. |
|
|
Skickat en fil till dig med lite data om vad boxens ingångar o utgångar ska ha vid tändning på / start / körning. /Per |
|
|
Mjae, kör man med original Motronic kabelhärva så är det ju bara på ett fåtal punkter man kan koppla fel, kontakten till databoxen behöver man ju inte bråka med. Jag skall ta med mina kopplingsscheman (BMW Original) imorron så kanske vi kan luska ut nåt. Kiip Spiiding! |
|
| Tack för det grabbar :) | |
|
Fan, glömde elpappren. :-( Ska försöka få in i tjockskallen att ta med dem imorron... Mät att du har spänning på den Grön/Violetta kabeln i E21:ans original motorhärva när tändningen är på. Den ska nämligen mata Motronic reläerna. Kiip Spiiding! |
|
|
Jodå, det finns ström där! Jag hämtar en ny härva inkl box på tisdag! Funkar det inte då, så skiter jag i den här BMW jäkeln. |
|
|
Ok. Hör av dej när du provat den nya härvan. Kiip Spiiding! |
|
|
Jag kopplade in den nya härvan idag. Nu blev det ännu fler kablar över :) (Den nya kommer från en 520 -89 tror jag) Lika stendött ändå! Men....jag kopplade in den lilla gröna kabeln som kommer ur en kontakt alldeles bredvid boxen, och då funkar det bättre... Jag ska skruva dit allt annat nu oxå, så får jag se sen vad som inte funkar etc... ANG den gröna kabeln... Har ni andra kopplat in den eller inte? |
|
|
Nix, inte inkopplad (om den ens finns på min härva, minns den inte). Grön kabel brukar ha med ström till tändspolen att göra. Kiip Spiiding! |
|
|
Hur går det med projektet? Har du fått det att funka än.Man är ju lite nyfiken för jag funderar på att själv försöka mig på att byta till Motronic. hjorten |
|
| Jag har startat upp den, men inte fått den att gå riktigt ännu. Ska felsöka idag, söndag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.