|
|
|
|---|---|
|
Har en handbroms som har strulat och kärvat en del och då även bromsskivorna ser rätt buskiga uttänkte jag byta alltihop. Jag beställer delar från reservdelar24.se och har en mindre lokal verkstad som gör jobbet. Har satt ihop följande inköpskorg: Bromsskivor, Ate 349kr/st klossar, Ate 303 kr/helt set montingssats klossar, Metzger 85kr slitagevarnare, MAPCO 81kr handbromsbackar, Metzger 221kr monteringssats bromsbackar, Metzger 191kr totalt: 1579kr Verkar det som ett bra "kit"? Har jag glömt nåt? /Jonas | |
|
Du verkar inte ha glömt något vad jag kan se i alla fall. Om märkena du har köpt är bra eller dåliga vet jag ej men dom fungerar säkert som dom ska. Be även verkstaden kolla så att inte någon handbromsvajer kärvar när dom byter grejorna åt dig. |
|
|
kanske borde man byta vajrarna också då...? kostar bara 200 för båda sidorna från tyskland. /Jonas |
|
| I samband med bromsbyte skulle jag även byta bromsvätska, kostar 200 kr/l bmw original. | |
|
bromsvätska bytte jag vid insp1 i höstas, så det behövs nog inte igen... /Jonas |
|
| Ok, men glöm inte att kontrollera att nivå inte stiger över max när du byter klossar. Byttes bromsvätska nyligen och klossar är slitna så höjs nivå ytterligare något när du få in nya klossar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.