|
|
|
|---|---|
|
Ha fått reda på att mina högtalare är sönder. Höger dörr (inte diskansen) och båda högtalarna bak där på baksätet. Är det nån som vet vilka och var man kan köpa högtalarna i storlek och teknisk fakta som motsvara BMWs orginala? vilken tum? och watt osv? Vill helst ha i passande form som man bara kan plug and play. Bilen är en 530 E39 2001. sedan. | |
| Gärna nåt billigt också.. Är inte behov av värsta ljudet. Vill bara det ska vara som i orginal ljud typ. | |
|
Köp DLS element ...då får du grymt mycket bättre ljud ...byt alla högtalare i hela bilen ..på din förarsida också ..du hade väl inte tänkt spara dom som funkar eller?? ..du måste byta allt ..så du får riktigt bra ljud.. Jag skulle föreslå att du åker till BRL om du har någon butik i närheten Tänker aldrig byta bilmärke igen |
|
| Jag ha inte brl i närheten. Men hur mycket watt, mm. Storlek o s v?? | |
|
men kolla på brl hemsida...där kan du klicka på din modell ?? watt spelar ingen roll ...himla tjat om watt när folk ska ha billiga högtalare watt är inget värde på hur det låter...det är hur högt du kan spela ungefär innan det ballar ur ....du har väl inget slutsteg.... billiga högtalare tål inga watt och dom låter skräp när man ska spela högt...du hade ju andra konstiga fel på din bil också när det var någon omlackning ...så det kanske finns en anledning till detta ?? sedan blir det mera problem när du ska veta vad som är plus och minus ...du får använda google mera ;) det finns massor med försäljare på nätet som säljer högtalare som passar direkt i din bil verkar som du inte kan något om bilstereo och då är det svårt för mig att skriva allt...så du får nog hjälpa till lite själv också och mäta I DIN EGEN BMW ?? det går att mäta i cm ...inte i tum Tänker aldrig byta bilmärke igen |
|
|
Jag lämnade in hos BRC i Malmö. Dem sa det va mina högtalare som va sönder så jag få väl lita på dem. Men hur det gick till vet vi inte. Höger fram dörr och vänster hatthyllan va sönder. Ja jag kan inte mycket om bilstereo och sånt. Förstår mig inget på det. Men som jag ha förstått rätt från BRC så sa dem att det är bara att byta ut högtalarna. Och jag dem sa till mig att storleken är 5.25 och det är 60 watt. Sen sa dem att det flesta passa rakt in. Så jag håller på leta nu efter vilka högtalare jag ska köpa. Men det va så mycket att välja mellan. Jag behöver inte värsta ljud. Men vill gärna ha det som orgingal ljudet. För det är jag nöjd med. Min vän åkte till skroten och plockade ut 3 högtalare från en Kombi modell. Så jag ska testa dem imorgon och se om det funkar. Funkar det så är det bara bra! Men annars måste jag nog lämna in det hos BRC och köper 4 nya högtalare och låta dem fixa det istället. Tack för din inlägg bmwjohansson. |
|
|
Det är 5,25" midbasar både fram och bak sedan beror övriga högtalare på vad du har för ljudpaket. I min M5 och min 530 har jag tre-vägs original fram, dvs det sitter en midbas i dörren, ett mellanregister bredvid ventilationsutblåset och sedan diskant i backspegelkåpan. Är det bara dina midbasar som är trasiga? |
|
|
Jag har bussniesspaketet så jag har inte dem som du kallar mellanregister. Och ja det är bara mina midbasar som är trasiga. Jag ska testa dem jag hämtade från skroten. Sen om det inte funkar så tänkte jag testa dem här: Länk Frågan om dem passar osv?? |
|
| Stack till skroten plockade ut 3 högtalare monterade in på min. Vips! Ljudet är tillbaks. Kom billig undan! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.