AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.689

Navi Professional fungerar ej, men surrar och drar ut batteriet, E91 335d - 2007

AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Jag har somsagt en E91, Navigation professional.
Själva
Skärmen har plötsligt dött, likaså radion och alla varningsljud, typ bälte, lite bränsle osv...

Men man kan höra att fläkten inne i nån av cdläsarna (låter det som iaf) jobbar... Det medför ju då att den drar ur strömmen ur batteriet...

Olustigt nog har jag nyligt monterat dragkrok med tillhörande elsats, den stänger då av pdc bak... Förutom broms och blinkers så skulle man även "tjuva" sig på två kablar under handsfacket. Dessa två var tvinnade ihop med varanda, det olustiga var att det fanns fyra par med samma färger i "par" så att säga - Jag chansade och tjuvade bara på en av dessa fyra par med resultat att det fungerade med avstängning av pdc bak när man kopplat på släpvagnskontakten!

Nu vet jag inte om det är just det som påverkat min Navi/Radio att balla ur, då allt fungerade som vanligt i en vecka innan det började knasa med Navin...

Någon som har ett förslag?

Mvh
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Det behöver givetvis inte vara något just med inkoppling av dragkroken som gjort att problemet uppstått...

Just nu har jag "löst" problemet med att dra ut säkring nr 31 för att döda dvd läsaren = bilen kan stå utan att bli strömlös.

Ingen som har något litet förslag om vad man kan kika? Alla säkringar som har med den att göra är hela. Jag har även testat koppla bort elsattsen till draget och koppla bort batteripolen, väntat, och sen bara kopplat på batteripolen igen, gav inget resutat... Är bara fläkten som surrar på direkt igen =/
Mi
55
Millman
330 Xi A E91 Touring -06
Isetta -60
Hade samma symtom på min -06 för knappt 2 år sedan, då var det CCC (Central Car Computer) som var kass kostade runt 12-13k att byta. Tydligen inte helt ovanligt att dom strular, jag har fått lite strul med edrive nu igen BMW skall kolla på det om 2 veckor.
/Millman

Länk

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Koll upp det med kroken först! Fel kabel kan mycket väl betyda, att bilen inte somnar och därmed drar mycket ström.
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Jag hade också exakt samma fel, finns en tidigare tråd om det. Det slutade med att jag fick byta ut CCC-enheten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.