|
|
|
|---|---|
|
Köpte nya Nokian Z line 235/45-17 som monterades på original M-sport fälgar på min E39 touring M sport i mars 2014. Jag har 8,5" fram och 9" bak. Jag upptäckte idag att bakdäcken har nötts onormalt mycket, jag köpte ändå däcken i mars! Kan det vara så att den aningens bredare fälgen gör att det blir mer slitage än vanligt? Jag kör endast motorväg, och har väl avverkat cirka 800 mil sedan i Mars. Eller är det normalt på dessa modeller att däcken slits en hel del bak? Tilläggas bör att jag inte kör som en biltjuv, inga konstiga hjulvinklar eller fel däcktryck. | |
| Hur mycket anser du som onormalt mycket? Hur många mm är det kvar? | |
| Skulle tippa på ca 3 mm på bakdäcken. Det som gör mig frågandes till detta är att det är så stor skillnad på mönsterdjupet på fram- och bakdäck. Fram är det ca 7mm kvar. | |
|
Inte snedslitet utan jämnt och nu nere på 3mm? Låter väldigt märkligt! Kanske varit ute och tillverkat moln i sömnen? Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
Jag vill egentligen utesluta att den bredare fälgen är orsaken till detta. @ Gustav, jag önskar att jag kunde rita streck med bilen :) |
|
|
Ja det tycker jag du kan göra, men jag är väldigt nyfiken på vad orsaken är då jag inte alls kommer på någon rimlig orsak. Det enda jag kommer på är om din bakaxel skulle varit "svetsdiffad" så bakhjulen rullar lika långt även i kurvor hade väl kunnat ge en sådan effekt också men detta antar jag att vi kan utesluta då det inte driekt är en isracingbil i fråga... Haha okej, kanske går att googla reda på lite konsumentrecensioner på däcken för att se om andra också upplevt att dom slits väldigt fort? Mvh // Gustav Busch – Länk till bilblogg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.