|
|
|
|---|---|
Transocean |
Hej, ville egentligen köpa en 2012 F30 320d men blev besviken på de ultralätta dörrarna och kvalitetskänslan. Så jag köpte en E90 2011 320dA med M-sport och massa utrustning och bara 2400 mil i klockan. Känns betydligt bättre kvalitetsmässigt än den "nya" trean. Dock tycker jag nu efter tre veckor att min E90 känns alltför "teenie" och jag får känslan av att köra en go-cart. Skall man utnyttja Premium Selection-möjligheten att byta till en annan bil? Vill egentligen åka en 520dA F10! Då skulle jag få betala 40 - 60 000 norska extra för en 2011 F10 med 5000-6000 mil i klockan, kan det vara värt det? Nu åker jag med den sista årsmodellen med E90 och bilen fungerar verkligen grandiöst och ser dessutom exklusiv ut men en 520dA från 2011 måste ju vara en bättre bil? Eller? Det kan tilläggas att jag redan gjort ett extra oljebyte på E90:n då jag tycker 3000 mils intervaller är alltför långa. Behålla eller byta? |
| Byta, helt klart. Nu är ju f1x en helt annan typ av bil men E90 börjar verkligen kännas föråldrad, modellen är trots allt snart nio år gammal. | |
|
Byt! En F10 är så mycket mer bil än både E90 och F30. Jag köpte min 530 som premium selection och garantier mm funkar verkligen, tänk på att det är 1 år eller 2000 mil som gäller, höll på att missa det och lämnade in bilen efter 1984 körda mil för byte av länkarmar fram men det var inga problem. |
|
| Premium bil som rullat 1984 mil och byte av länkarm ;-) Känns premium... | |
| Kan ju bero på vilken typ av vägar den rullat på eller vad den utsatts för tidigare. Men visst är 1984mil kort. | |
| Fast bilen var begagnad och hade nog gått längre än 1984, ps kan det ju vara på bilar som rullat en hel del. | |
|
Premium selection täcker väl endast ev fel under denna period? Byta tillbaka får du väl göra när du vill, men att premium selection skulle täcka nåt speciellt vid byte hittar jag inte när jag läste igenom villkoren ifrån min bil. |
|
|
Byt. E90 är uråldig i jämförelse. ------- //Lövet |
|
|
Premium Selection innebär bl. a. att du har bytesrätt på din bil mot en annan i bilhallen under en viss tid, du kan som i detta fall välja att lämna tillbaka den bil du köpt och ta en annan fast du får givetvis betala om de skiljer i pris. Min bil var såklart inte ny när jag köpte den, då skulle den haft nybilsgaranti kvar, när nybilsgarantin gått ut kan en handlare sälja den som premium selektion vilket i princip är en förlängning av garantin, de 1984 mil jag körde var således inte från det att bilen var ny utan från det mätarställningen stod på när jag köpte den, det är därifrån 2000 mil räknas, oavsett om den gått 3000 eller 6000 mil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.