AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.947

Glaslucka bak på E61

Hur kan man öppna glasluckn bak när knappen inte fungerar, tror att det är själva mickrobrytaren som är trasig.

jo
37
jonhul
520DA-15, F11
X1 Xdrive-2014
Nissan LEAF-2018
Skulle vara intresserad av et svar jag åxå. Får inte upp min heller efter mycket pillande på brytare och det verkar inte finns några andra sätt.

Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej går att öppna den med ett diagnostik program via obd kabel

Mvh
Visa användare
439
525i
540i -18 G31 MHD steg1

Hej.
Det ska gå att få lös plasten på bagaget med lite våld, eller om du kan bända upp på sidan så du kommer åt den manuella öppnaren. Se inlägg #22 Länk

_-*-_*_-*-_*_-*-_
Lennart
Tack för länken, det blir till att prova med lite lagom våld för att komma in bakom panelen. Har en ny microbrytare och bakrutetorkar mekanism från Schmiedmann att montera om jag lyckas.

pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Jag öppnade själva höljet som knappen sitter på och skar av sladdarna. Sedan tvinnade jag på den nya knappen tillfälligt för att öppna. Sedan var et enkelt att bara byta! :-)

//Per
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Går att öppna med INPA. Gjorde jag på min e39:a. Så slipper man bryta sönder grejerna. Ett diagnosverktyg behöver man ju ändå ha.

Min bil:

Länk

ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Kör med hårtork 5 min på knappen. Det är fukt inne i kontakt huset.
Nu har jag bytt både microbrytare och torkar mekanismen som hade kärrvat ihop. Använde Lennarts länk, gick hur bra som helst utan att något gick sönder. Annvände en lång tillslipad metallstång.

pe
93
pege_76
Tesla Model 3
Ok, bra att det löste sig. Förstår dock inte varför ni krånglar till det så? Jag öppnade som sagt locket på brytaren des med en mejsel, kopplade sen på den nya brytaren tillfälligt för att öppna. Sen var det bara att byta mikrobrytaren samt knappen. Det som gick sönder skulle ju ändå ersättas...
wy
64
wyu
Toyota RAV4
Hej!

Har problem med denna switch också. Luckan öppnar sig när jag lägger i D eller R innan jag skall åka iväg, måttligt roande.

Finns det någon förbättrad version, för originaldelen verkar ju suga.

Vad är det för reservdelsnummer? Hittar den inte på realoem.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Om den öppnas när du lägger i D eller R är det nog inte brytaren men kablarna i bakluckan som är söndernötta och kortslutter mot varandra. :(
wy
64
wyu
Toyota RAV4
Härligt. Bytte dessa för 11 månader sedan. Bra kvalitet. Verkligen.
wy
64
wyu
Toyota RAV4
Det vara bara switchen för 600kr som behövde bytas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.