|
|
|
|---|---|
|
Hej. Skulle precis åka på ett ärende, när jag vred om nyckeln var bilen stendöd. Interiörbelysning fungerar, samt om jag vrider lampvredet till positionsljusen. Instrumenteringen är stendöd, händer inget när jag vrider nyckeln till vilket som helst nyckelläge. Har 12.6v över batteriet så det är inget fel på det. Några tips? | |
| Kanske dumt, men ta bort batteriet ett tag om någon enhet hängts sig. Troligen inte det dock. | |
|
Hej troligen för lite ström i batteriet Bilen stänger av funktioner on det är dåligt Prova att ladda eller start kablar för att utesluta ström brist Mvh |
|
| Startmotorn? | |
|
Hur går det för dig ?? Mvh Jonas. |
|
|
Batteriet är nästan nytt. Att lossa batteriet i 30min hjälpte inte. Även om jag läste 12.6v över batteriet med positionsljus igång, tänkte jag att jag testar starthjälp. Med starthjälp hoppade allting igång, jag fick dessutom ett lustigt felmeddelande på Idrive:n. Den varnade att om jag stänger av bilen, går det antagligen inte att starta den igen, samt att det var fel på fjärrstartnyckeln (keyless). Jag har inte ens keyless go. Felmeddelandet var ganska exakt såhär: Remote control not in ignition. It is possible that engine cannot be restarted, so do not switch off. Have the problem checked by the nearest BMW service center. Nåväl, stängde av den direkt igen trots varningen, låste bilen, låste upp, och startade och allt var som vanligt igen. Jag vet inte vad som var fel, men det var väldigt lurigt att få ett felmeddelande som inte borde kunna genereras när jag inte ens har keyless go. |
|
|
@TP_ Exakt samma felmeddelande fick jag 1 gång på min bil för 2 år sen. Men jag hade INGA problem i samband med felmeddelandet. Jag åkte till märkesverkstad och bilen blev uppkopplad mot deras datorer, det hittades flera/återkommande felkoder angående "gasspjäll" Eftersom jag hade Premium Selection garanti så byttes detta. |
|
| Felmeddelandet talar väl om att batteriet i din nyckel inte mår så bra jag har också haft detta, med min andra nyckel så är det inga problem. | |
|
Jag hade också det tror jag. Då va mitt batteri ganska urladdat. Efter några mil landsväg så hände det inte mer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.