|
|
|
|---|---|
|
Hej, Rimligt pris? Länk | |
|
Dyrast på blocket :) Kring 500' tycker jag är rimligt, den är ändå en drygt 3 år gammal och utgången modell. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Ja det där med rimliga priser är jättesvårt, jag köpte nyligen en sv-såld M3 e93-08 på drygt 2000 mil privat, betalade ca 360. Jag tyckte det var i dyraste laget men skicket/historiken fick avgöra denna gång. Kikade också på faceliftbilar ungefär som den du länkar till och det har ju sålts nån -10:a med begärda priser runt 500. Så vill man promt ha en nyare med rätt utrustning/historik/skick så är nog en nivå strax över 500 inte orimligt, speciellt när det är bmw som säljer. Annars tror jag generellt att folk hellre köper en 08-09 för runt 400 eller mindre då den "nyare" ändå kommer falla ner där ganska snart vilket i slutändan blir en sämre affär.. |
|
|
Vad är ett rimligt pris för den här? Är det inte i högsta laget? Länk |
|
|
Tack, Peddan. Jag antar att den nya M4:ans ankomst också kommer att pressa priserna på E9X neråt. |
|
|
Jag ser inte något skäl att prompt välja en LCI på en M3 cab, väldigt små skillnader i förhållande till merkostnaden. Visst, man får en lite bättre navi med HD men är det mycket mer som skiljer jmf med en 08? M3 pre-LCI ser rätt vass ut som den är :-) Hade hellre satsat på en billigare 08:an men försökt pruta lite till. Lågmilare i rätt färg/utrustningskombo är ju alltid eftertraktade. Nu börjar dessutom cabsäsongen svalna av rejält så det är nu man skall börja titta... Cabben kommer säkert hålla värdet lite bättre i och med M4 lanseringen men det kommer dröja ett tag innan nya M4 kommer ned i 300-400kkr för att pressa gamla M3 priserna. Däremot får man nog räkna med ett värdetapp på 100-150kkr på M3:an hos M-bilar om ta¨nkt ha den i 2 år... |
|
| Visst har den röda motorväramre? Kanske inte av största vikt på en M3, men det torde vara relativt ovanligt och väldigt praktiskt. | |
| Jabbal: Båda är röda men om du menar den hos M-bilar så ja. Den har motor- och kupévärmare. | |
|
Har den? Ser du nåt uttag? I mina ögon är det isf sämre då det ju bevisar att den förmodligen körts vintertid med allt vad det innebär i extra slitage...:-) |
|
| Angående priset på den röda så är nog 350-360 en rimligare nivå lite beroende på skicket osv/kommande kostnader, att den inte har shadowline till det röda gör ju den ännu mindre attraktiv tyvärr.. | |
|
Jag har kollat på den röda (M-bilar) och den har en kupévärmare på höger sida. Syns inte på bilderna. Angående den röda 2008:an håller jag med om att den är lite dyr, med tanke på att den var ute för 349' i början av juli med ca 200 mil mindre på mätaren. Dock servad sedan dess... Kan det motivera det högre priset? |
|
|
Ojdå, ja då försöker väl ägaren ordna så att han åkt gratis på semestern:-) Den stora servicen förutom exempelvis däck/bromsar går på ca 10. |
|
|
Ok, tack för info. Efter att ha kollat på några E92/93 tycker jag att de känns lite gamla invändigt. Man kanske ska vänta på en M4:a istället? :-) Edit/fel av mig; man ser kupévärmaren på en av bilderna. Har för mig att det satt ett uttag i fronten också. Oavsett är det ju ingen vinterbil... :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.