|
|
|
|---|---|
| Jag har ett väldigt störande tickande från min motor som jag antog kom från ventilerna så jag lämnade in den på en verkstad som justerade ventilerna.När jag fick tillbaka den så var det lite bättre men efter en dag så tyckte jag att det lät lika mycket igen.Så idag ca 5-6veckor efter verkstads besöket så tänkte jag att jag skulle justera dem själv men det var inga fel, ventilspelet är 0,25 som jag har hört att det ska vara och kammen är inte sliten.Kan det vara nått anat som spökar?Förslag mottages med öppna armar. | |
|
Det är ju som bekant svårt att bedöma ljud via webben så här men på min så tickar spridarna mer än ventilerna. /Per |
|
|
Tyckte oxå att min tickade, var på lokala BMW verkstaden men de sa att det var helt ok. Det finns risk att man får kassa avgasvärden om det är för tajt sa han. Men vad vet jag, är som sagt inte lätt att beskriva hur mycket det låter. RWD? Ja tack! |
|
|
Ucshhh...... Det här med tick och rassel osv på M20 är jäkligt störande tycker jag.... Innan semestern så justerade jag ventilerna på min motor, eftersom jag inte gillar ljudet alls så ställde jag vetilspelet ganska tight 0,20 mm varm motor... tro inte att ljudet försvann!!! Men jag tror att det är spridarna som låter mest, då jag körde med turbo förra året så har inget minne av att den lät så här illa.... mina kompisar sa somma sak. Då körde jag med 366cc spridare från 850R. Jag är så trött på ljudet så jag har god lust att slänga ur motorn och stopp i en "riktig" motor. Vad heter dom nu M50/M52 ?? 2,5 eller 2,8liter... (Köpes 318is -90 max 20000:-)Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
| Fan min tickar med!! men man får väl hoppas att det är spridarna ;)M50 | |
|
Hmm..? Jag har samma bry. Ett högt, rent tickande från övre delen av motorn. Har kollat kam & ställt ventiler, men icke. Den har tickat i 10 000 mil & 5 år utan förändring. För att döva samvetet så har jag intalat mig att det är spridarna. Det verkar faktiskt som om det bara är en av spridarna som låter(?) /JOP |
|
tqs |
Du kan ganska lätt lokalisera ljudet om du använder en skruvmejsel eller liknande som stetoskåp. På min är det nästan 100% spridartick. |
|
Ojojoj! 0,20 mm - varm motor.... Det låter som att det kan bli en topprenovering för Bonje ganska omgående. Tänk på att 0,20 varm motor blir väldigt tight... Ställde nyligen ventilerna på min. Testade först 0,28 - varm motor. Det var inte bra visade det sig. Det blir hopplöst tight vid kall motor = brända ventiler. Ställde en gång till seriöst (=löst 0,25 - kall motor). Nu låter den väldigt fint och spridarticket lyssnar jag gärna på... |
|
|
jag ställde in mina på 0,30. tidigare var det 0,25 och det lät mindre än vad det gör nu... det måste nog vara spridarna på min me... MEN... bilen går prima på tomgång nu + att den känns lite lite rappare :) kan en 320 vara rapp?? hehe dessutom hade jag över 4 på co halt i besiktningen.. tippar på att den är mkt bättre nu... |
|
|
super-dan Jaja.... då får väl skiten rasa då.... ;-) (Köpes 318is -90 max 20000:-)Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
| Har även ett tickande/rassel ljud på min 325:a,men den kommer ifrån där kardanen går in i växellådan...rasslar som fan när man släpper upp kopplingen stillastående,tror de är in eller utgående axelns lager som är dåligt...eller kan de va nå annat??? | |
|
provkörde en 325 -89 idag och den tickade som attans, något som jag verkligen inte gillade annars var det en toppenbil. Kan man på något säkert sätt bli av med tickandet? Tickar e36 på samma sätt? vill ha bmw 6:a i lagom prisklass som absolut inte tickar, är det en omöjlighet? Tickandet förstör ju känslan, |
|
| LazerEye: troligtvis urtrampningslagret. | |
|
lazereye om du vad det kostar för ett urtramninglager är motor nord billigast på 335kr..om du går in på en bmw försäljare får du ge 1680kr för en kopplingssats.. ///325/// |
|
|
jag vill bli av med mitt spridar tick jag med??? går det att göra med någe medel???? ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.