AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.393

Vilka främre länkarmar och bakre "silentblock" ska man köpa till E46 320i - 2004?

Ma
128
Mango
BMW 320iT -04
Står i begrepp att byta främre länkarmar och länkarmsbussningar samt de bakre bussningarna när jag ändå är i gång.
Finns ju Febi, Lemförder och Meyle på ebay till ungefär samma priser och en räcka med andra fabrikat som kostar hälften.
Har panelen något bra förslag på vilka man ska välja för att få så bra som möjligt för pengarna? Och kanske varför?
mvh
/Magnus
Uw
23
Uwe
Nissan Qashqai
Hej Mango,
jag rekommenderar Lemförder !!!
Har aldrig haft problem med deras producter sen många år

Uwe
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Meyle ska också vara bra. Länk
Ma
128
Mango
BMW 320iT -04
Jag hittade någonstans på nätet ett inlägg om att främre länkarmsbussningarna på Lemförder faktiskt är hydrolastiska, medan Meyle och en massa andra bara är gummi. Finns det ngn sanning i detta tro?
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har febi på min och de fungerar bra, är dock M-sport II länkarmarna - men de passar även på vanliga bilar (skiljer ca en grad i castervinkel - för lite "sportigare" styrning).

Så länge du håller dig till "märkesprylar" är kvaliteten ganska likvärdig.
Kinatillverkade No-name-prylar kan skilja mycket i kvalitet, men oftast får man vad man betalar för!

Claus-autoparts säljer prisvärda kit (och lösa delar), jag köpte mina därifrån.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Har både kört med billiga länkarmspaket från Ebay till 318 och Lemförder till 325Ci såg ingen som helst skillnad på kvaliten och utförande.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ma
128
Mango
BMW 320iT -04
Tackar för alla svar. Ska tråla runt på ebay en stund och även kolla Claus Autoparts.
mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.