AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.677

Var kan man köpa raka rör utan ljuddämpare till E60 535d- 2007?

jc
2
jc86
535d 07
Hej är det någon här som vet vart om det fins avgassystem utan ljuddämpare ( raka rör ) helst ända från turbo att köpa til 535d 07a och i så fall vart.
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej skulle inte vilja ha det har hört en 535d utan kat och dpf och den lätt som en gammal traktor

Mvh
tr
210
tremolo
535d E60 -07
Jag har funderat på att förbättra ljudet i min 535d. Men tyckte också att det lät som gammal traktor när man satte sportsystem/plockade bort ljuddämpare på dem.
jc
2
jc86
535d 07
Jag har haft två stycken innan med raka rör och tycker det låter gött som en diesel ska låta pluss att ska man plocka ut mycket efekt är det nästan ett måste.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
"som en diesel ska låta". :)
Det brölar väldigt diesel-traktor-aktigt i all normal körning och speciellt vid belastning på låga varv. Faktum är att det låter precis som en traktor av lite större modell, även turboljudet.
Men det kan låta coolt vid full last på högt varv.

De här låter som entrepenadmaskiner tycker jag.
Dock går det att locka fram coolt ljud vid hög belastning och hög varvtal, något som är lite svårt att filma. Tomgasa funkar ju inte.
Länk
Länk

Nu har jag iofs den åsikten att all svart rök som kommer ur avgasröret på en modern bil är ett stort misslyckande så jag är ju ingen diesel-fantast precis. :)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Exempel på bra ljud vid acceleration
Länk

Låter ju fortfarande trött och segt, men det är ju för att det inte går att varva mer liksom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.