AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.772

Missljud i Bluetooth, E85 Z4 - 2006

he
3
henrik87
Z4 3.0si -06
Hej!

Är nybliven ägare till en Z4 3.0si -06. Den har bluetooth och jag har lyckats parkoppla min iPhone 5. Den synkar adressbok och i ett samtal hörs jag. Fram tills igår hörde inte jag den jag pratade med, det visade sig vara aux installerat och då hade man helt enkelt ryckt ut den ursprungliga kontakten på stereon som innehåller telefonkablar osv. Det är åtgärdat nu.

Hur som helst, jag hör nu den jag pratar med men det är en fruktansvärt missljud av något slag. Det är alltså något som stör och jag har googlat och googlat men inte lyckats hitta något liknande.

Jag spelade in hur det låter:
Länk

Det blir likadant när jag provar med en iPhone 4S.

Några idéer?
bm
60
bmwjohansson
BMW 330i Coupe -02
Det enda jag kan komma på är om det finns uppdateringar till din BMW när det gäller bluetooth ..och jag hoppas du har senaste uppdateringar i dina telefoner ...testa med en Android telefon om du känner någon som har det.

en sak jag skulle pröva är att ta bort alla enheter ur Bluetooth menyn ..och koppla ur batteriet på hela bilen ...göra en reset...

Eftersom du har parkopplat den och det funkar så hittar ju apparaterna varandra...varför ljudet inte funkar kan säkert bero på massa saker...

Hur funkar ljudet om du försöker spela musik ..eller har du inte den funktionen alls i en sådan äldre BMW ..jag måste fråga för jag har ingen sådan bil ..försöker bara hjälpa ..jag har en ny Alpine enhet ...som inte är inte passar perfekt i panelen...ja jag vet det ser lite konstigt ut..men jag får i alla fall riktigt bra ljud och bluetooth funkar pefekt med att ringa och spela musik ..när någon ringer så slutar bilstereon att spela och jag hör mina vänner i högtalarna...perfekt om man kör på motorvägen

Tänker aldrig byta bilmärke igen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.