AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
16.560

Ny familjemedlem på uppfarten! (e61-m5).

Sida 3 av 3
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Inte helt ovanligt att skivorna slår sig vid bromsning från hög hastighet. Svåra blir att bevisa om de "var slagna" eller "blev slagna" under själva provturen som KVD gjorde........
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
Inte helt ovanligt att skivorna slår sig vid bromsning från hög hastighet. Svåra blir att bevisa om de "var slagna" eller "blev slagna" under själva provturen som KVD gjorde........
si
470
sirtobbe
Bmw 325i touring - 2008
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Nja jag gissar nog på att det är en policy hos KVD. Finner det ytterst tveksamt att dom skulle lyckats att slå ett par nyss inkörda och nya M5 skivor samt belägg.

Hur blir man en populär auktionssajt? Funderar man på det ett tag så ter sig deras agerande ganska naturligt. Tittar man på vilka typer av objekt som dom säljer, och vilka ägarna av objekten är så ser man att det är mycket avyttringsfordon från hyrfirmor och dylikt. Dom har omöjligt koll på skicket på sina bilar och sedan så kan köpare göra klipp...

Jag ser det som ytterst otroligt att man kan göra samma misstag tre ggr i rad som i mitt fall...
KVD har alltid gett mig dåliga vibbar.

Sälj den privat på Blocket.
Skriv tydligt att du inte vill ha skojare och andra skitsnackare.
ra
976
rawsezx

Det är väl den vägen jag får gå antar jag... Auktionen går ut imorgonkväll så det blir väl att åka till Åkersberga och hämta hem den för vinterförvaring och sedan göra ett nytt försök i vår, om jag inte får ett ryck och lägger ut den redan nu till hösten/vintern.
ra
976
rawsezx

Helskotta... Då var man av med M5:an då. Jag godtog budet på KVD. Hoppas att det är någon lycklig själ på AP som köpte den!
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Vad landade priset på?
ra
976
rawsezx

Det landade på 220.500 SEK.

//K
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Låter som ett rimligt pris
ra
976
rawsezx

Ja men faktiskt. Visst, skulle kanske kunnat få ut 230k genom blocket eller nått åt det hållet, men efter lite övervägande gällande de småfix som faktiskt behöver fixas, laga fälgen, ev. lacka om bakspoilern om den inte går att polera bort, ställa på den, försäkring, skatt mm.
ra
976
rawsezx

Jaha, då var M5:an utanför den Svenska gränsen! 1-0 till Finnarna! :-)

Länk

Vilka jäkla priser på bilarna! är det tullavgifter/moms som gör att priset blir det dubbla helt plötsligt? Nån som har koll på finska importregler?
Ja
384
Janskers
Audi RS6 P -18
Volvo S60 2.4t -03
Har inte 100 koll på vad det kostar att tulla en bil till Finland men jag har sålt dit en Bmw e60 525da 2008 och då sa han att det kommer kosta ca 3000€ extra för honom. Och sen har jag en kompis som Köpte en CLS AMG 2005 från Sverige och tog den till Finland och för honom kostade det ca 9000€. Så en hel del kostar det men dom tjänar på det ändå verkar det som :).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.