AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
16.558

Ny familjemedlem på uppfarten! (e61-m5).

Sida 1 av 3
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Efter en del letande så blev det till slut en M5 touring, faktiskt första 5-serien som jag ägt på över nästan 10 år, är sjukt nöjd med den, bara några småfel som ska åtgärdas inom kort. Tänkte passa på och ge er andra M ägare en liten solig sommarblommor på uppfarten!

Länk

Firmapucken fick skyndsamt leta sig ner i carporten när M-fröknarna skulle posera på uppfarten!
Känner på mig att nästa veckas semester genom Sverige kommer att bli njutningsfull!

Glad sommar på er alla!
ra
976
rawsezx

Autocomplete på samsung s5 är ju helt makalös...
Sommarblommor=sommarbild
Ba
328
Basilika
E39 530im
Grattis till bilköpet. Njut ordentligt av den högvarviga V10-ljudet ;)
Ki
14
Kitc
Bmw 120d
Bmw M5 Touring-07
Grattis.
Fantastisk bil det där.
H3
10
H3L1X
M5 E61 -07
735iA E32 -88
Grattis!
Förbaskat kul och komfortabel bil.

Kolla gärna in min; Länk
ra
976
rawsezx

Ljudet är absolut det bästa med denna bil. Helix, förbannat snygg färg! Man ser verkligen alla linjer vilket jag ibland tycker att svart har svårt att förmedla.

En rolig grej är ju denna idrive, tyckte att AC:n blåste så jäkla dåligt, kollade hur mycket r134a som fanns kvar, mycket riktigt 430g, mot 810g, blåste i spårvätska och ny gas efter vakuumsugning som precis klarade gränsen, fortfarande dåligt med flås, ändrade sedan inställningar i idriven tre blåa streck istället för röda, nu fryser man igen!

Ska kolla nästa vecka och se vart läckaget är någonstans, hoppas på någon torrsprucken packning.
H3
10
H3L1X
M5 E61 -07
735iA E32 -88
Tycker att spacegrå verkligen framhäver linjerna, letade länge efter E60 och E61 men tyckte de mörkare färgerna maskerade bilen lite. Ser dock mycket fläskigare ut än en vanlig E61 med m-sport paket i vilken färg man än väljer.

Återstår för min del att skaffa Eisenmann avgassystem för det förfinade ljudet :)
ra
976
rawsezx

Vad får man ge för ett Eisenmann system?

Problemen ramlar dock in i strid ström! :-) Tvättade bilen och vips så öppnades bakrutan på bagageluckan hela tiden. 390 SEK senare och 10 minuters skruvande så satt det en ny microswitch-knapp monterad!

Jag passade även på att byta batteriet i nyckeln, fick inte comfort access att fungera, nu fungerar den "hjälpligt" jag kan inte ha nyckeln i fickan, utan måste hålla den i handen för att comfort access funktion ska fungera.

Har jag nyckeln i högerfickan så fungerar det kanske 50% av tiden, någon som har nån idé om vad som kan vara trubbel? Behövs det en ny nyckel, eller är det något annat som man kan göra?
Grattis! Själv inne på min 3:e M5:a. Haft två e60 och nu en e61. En fantastiskt kompromiss vad gäller prestanda och användbarhet! Njut!

Var ett klipp vad gäller pris, även om den haft relativt många ägare. Har själv spanat in den bilen förra gången den var på Blocket. Om jag inte minns fel så har den "M Drivers Package" om du vill spräcka 300 vallen :)
Samma problem med reservnyckeln?
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det kanske är antennförstärkaren? I den här tråden diskuteras ämnet fram och tillbaka tillsammans med andra fel som ger liknande symptom:
Länk

//Bjersér
Visa användare
202
Schrickm5
BMW F11 M550d xdrive 2013
I had the same problem, and got the antenna changed under warranty, but now am having other symptoms which point to the wiring. Am going in to BMW Sundsvall tomorrow....

Fick du inte sålt m3:an?
ra
976
rawsezx

Tillbaka efter semestertripp med familjen! Packade in hela familjen och bilade ner till bla Vimmerby, 10.9l/100 km när sambon körde, själv landade en tank på 11.1l. Full packning och två småungar i bilen. Höll mig inom hastighetsgränserna några 300 km/h gränser behöver jag inte spräcka! :)

Gällande keyless så ska jag försöka komma ihåg att byta batteri i reservnyckeln, sen blir det lite mer testande och felsökning, hittade även en pdf på nätet som behandlade comfort access.

Och gällande M-drei:en så står den och vilar i carporten fortfarande av olika anledningar.
Ska väl ta och göra en tidig höstservice och rulla in den i garaget snart.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Grattis till M5! Som kombi är den ju fantastiskt mångsidig, dessutom.

Är faktiskt själv litet sugen på den där V10:an, så jag slängde precis ut en annons på Mercan.. ;) Så om någon vill byta är det bara att skicka PM.
Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
På min Volvo funkar inte keyless om jag har nyckeln i närheten (samma ficka) som mobilen. Det verkar som om mobilen stör ut systemet. Kan det vara det som gör att det bara funkar när Du har nyckeln i handen?
ra
976
rawsezx

Leif, ska testa utan telefon, har ju en Galaxy 5:a den har ju NFC stöd så det kanske stör ut varandra.

Råkade bli 3.600 SEK dyrare igår när jag åkte till sthlm :(
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Det är nackdelen med M-bilar....:)
Ri
111
Rippe
E92 335iC
E46 328
Hade comfort acc i min 335 och på den räckte det med att nyckeln hamnade bakom kontokorts etuin i fickan för att det inte skulle funka
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Åker man m-bil behöver man inte stanna och prata med han som vill ha 3600:-.
Ro
553
Ronald Belford Scott
Alpina b7-86
Mini Cooper -19
Saab 9000 Talladega-90
Camaro -77
Saab 9000 Mellberg
Ford Mondeo -14
Om han inte färdas på mc...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.