|
|
|
|---|---|
|
Någon som tvättat sin plåtcab i högtryckstvätt? Ej borstar, bara högtryck. LOAH | |
| ja, varför skulle inte det fungerar? du kan köra tygcabben i tvätten oxå om du vill :) | |
|
Visst kan du göra det. Jag kör dock aldrig min egen cab i maskintvätt men den har suflett. Det är dock inte för att jag är rädd om sufletten, utan snarast för läckage. Statoils Roslagstull biltvätt går nämligen VÄLDIGT nära och sprutar i sådana vinklar så jag inte vill prova. Den största anledningen att jag dock aldrig maskintvättar min bil är dock nog att jag tycker det är kul att handtvätta den... Samt att jag har fri tvättplats i mitt garage. |
|
|
Ja det går bra, jag gjorde det senast i fredags, faktiskt på Statoil Roslagstull som AlexanderK nämner i sitt inlägg. Vid något tidigare tillfälle har det kommit in lite vatten där främre och bakre sidorutan möts vid taket. Det droppade bara, rann inte. /Erik |
|
| Klart det går...Till o med mina gamla E36 klarar av att man är ordentligt närgången med högtryckstvätten, o den har tygsufflet med plast-bakrutra...HELT tätt är det ju såklart inte, men det beror på att jag tvättar i "ogynsamma" vinklar så att säg... | |
|
Jag körde min E93 till en borstfri maskintvätt en gång. Vet inte om de körde med extra högt tryck men fysatan vad det rann in! Jag gör aldrig om det, det var "lite" jobb att torka av inredningen efteråt även om ingenting kom till skada. Därefter har jag tvättat bilen för hand med högtryck på gör-det-själv (LAVO i Solna, om någon bryr sig) och då kommer det inte in en droppe ens. Däremot blir bilen glänsande ren vilket den inte blir av maskintvätt. Wilhelm Svenselius |
|
| Bor du i närheten av Statoil Roslagstull så borde (hyfsat) nära OKQ8:s GDS-hall i antingen Bergshamra eller Lidingö. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.