|
|
|
|---|---|
|
Hej! Något som säkerligen är bekant för de flesta E60-ägare är det där gnisslet/knorrandet som får bilen att kännas som en ny Fiat där alla plastdetaljerna inte hunnit slipa in sig i varandra. Största boven i dramat är dörrlisterna, framförallt övre delen hos samtliga dörrar, den delen av listerna som går emot plåten. Mina lister är bytta av BMW för inte så många år sen till en "faceliftad" variant. Men nu är skiten tillbaka, jag håller borta oljudet med silikonsmörjmedel, men effekten av medlet är inte långvarig. Någon som har någon mirakel-kur/medel för att få stopp på oväsendet en gång för alla? Tack på förhand. Mvh/ Mattias | |
|
Jag har fått tips om att vaxa ytan ssom ligger mot listen, det har hjälpt för mig. BMW 4ever |
|
| I-lands problem Höj stereon :) | |
|
Vad jag kan läsa ska silikonspray/olja vara rena giftet mot dörrlisterna, löser problemet tillfälligt men sen är det tillbaka än värre. Använt ett tunt lager vaselin och det kommer inte ett minsta oljud! Sen vet jag inte vad man ska använda på vintern, vet att BMW ska ha nåt mirakelmedel mot detta. Detta ska också kosta därefter. Att vaxa har jag inte tänkt på och skulle kanske vara den bästa lösningen. Problemet blir väl på vintern, då man måste ha nåt som inte fryser och gör att dörrlisterna inte fryser första gången temperaturen pendlar mellan plus och minus. |
|
|
BMWs egna medel heter gummipflege. Jag har ett annat medel på posten jag ska testa, det är silikonfritt och ska smörja och mjuka upp gummi. Ska testa att vaxa också. |
|
|
Biltema silikonstift.. har funkar på alla mina BMWs.. Rikligt med behandling på alla gummiytorna. Har aldrig behövt göra det mer än en gång per bil sen är det knäpptyst. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Om du frågar BMW så är det silicon som är orsaken till oljudet. Använd ALLTID siliconfria bilvårdsprodukter så slipper du gnisslet. Hälsningar från en som vet på riktigt... |
|
| Vit vaselin=(bmw gummipflege)får kjøpt det på apotek smørjer lister,batteripol,panserlås,montering av pdc sensor,glidare på bromsok, osv osv. | |
|
Jag rengjorde bort silikonet, och vaxade ytorna där listerna går emot och nu är det tyst. Undrar hur länge det håller? |
|
|
För mig var det tyst efter att ha vaxat i ungefär 3 år. BMW 4ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.