AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.376

Skall navet rotera trots att bilen (F11) står i neutral?

Be
151
Berta99
520D F11
Håller, i väntan på service sjölv på att leta varför bilen vibrerar i vissa hastigheter. Skruvade av hjulen för att se hur det ser ut kring nav och skivor. Noterade att trots att bilen står i neutral så rör sig skivan sakta framåt. Man kan stanna den genom att hålla fast den men så fort man släpper roterar den sakta igen..

Är det normalt att det är så? Jagvhar aldrig testat att ha bilen igång förut så jag har ingen aning..
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Jadå visst snurrar det med lite grann i växellådan. Helt friktionsfritt är det inte. Inget konstigt alls!
Be
151
Berta99
520D F11
Okej. Höger sida roterade inte dock och gick betydligt trögare då beläggen låg på något något mer än på vänster sida. Kanske det har med vibrationerna att göra. Skivorna och beläggen ser dock väldigt fina ut.

Man känner ju rätt tydliga vibbar i både skivor och hjulaxlarna bak då den står på tomgång men det kanske också är som det ska?

Sedan noterade jag ett pipande ljud från nivåregleringen så den arbetade.

Jag börjar mer och mer tro att vibrationerna kommer från drivlinan eller automatlådan. Kan kännas tydligast vid 2000 varv oxh i olika hastigheter.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.