|
|
|
|---|---|
|
Jag har funderat länge på att montera en v12 i min e30. men till frågan. visst är m73 elektroniken mycket mer komplicerad ihop med e30 i jämförelse med m70? Det är så att jag har fått tag i en m73b54 som inte gått så långt och är väldigt fräsch för småpengar.. men då har jag fattat att det verkar vara vääldigt mycke bökigare att få ihop elen om man ska in i en e30 med motorn. har läst igenom hur många trådar som helst men inte hittat någon som gjort just med m73. är det så att det är i princip omöjligt med elen på m73 får man väl sälja o köpa m70. tips mottages gärna av folk med erfarenhet av detta! ps. ska självklart köpa en donatorbil/alt alla databoxar/el från 750 e38. OM det blir att behålla motorn.. | |
|
M70 tolvan är ju och dess styrssystem är ju överkänsligt när det gäller felande komponenter, speciellt tidigare årsmodeller. V12 som går på 6 cylindrar är vanligt återkommande på forumen. M73 verkar ha detta löst om man ska tro vad som postas på forumen. E30 M73 bygge: Länk |
|
|
Annars är det varken dyrt eller speciellt avancerat att köra eftermarknadssprut istället. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.