AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
14.886

Att tänka på vid köp av E70 X5M?

Sida 4 av 4
Mindre pengar att ligga ut med. Man får fortfarande en likadan bil. När det är dags att sälja kommer lägsta pris vara mer attraktivt än en 1 år nyare bil. Därför tycker jag att det är smartare att köpa en importerad facelift och spara 50-70tkr.
De hade jag missat faktiskt, stort grattis!

Enl. Car & Driver Länk spöar X5M ML63 AMG, Cayenne Turbo och Jeep SRT8.

0-60mph: 4 sec! Det är bokstavligen sinnesjukt!

In this group, no SUV could match the X5 M’s 4.0-second dash to 60 mph—same as our last X5 M—nor its 12.5-second blast through the quarter-mile. No SUV could match the BMW’s brake feel nor the gratifyingly  forceful “click” with which it auto­mati­cally selects each of its six gears.  And despite all that oomph produced by the BMW, no SUV in this group could equal its engine’s low levels of NVH. Tack on superior ergonomics in an SUV offering 75 cubic feet of cargo space behind the front seat, and you’re off  to what we’d call a very strong start.

With a push of the M Drive button, the X5 M enthusiastically undertakes the transition to a taut, crisp, and sophisticated Mr. Hyde, making the most of 500 pound-feet of torque available just off idle—as low as 1500 rpm. This ute felt far more agile than the Benz and the Jeep, especially in traffic, where it was aided by its upright stance and its vast, nearly flat expanses of glass. On freeways, it tracked like a BNSF locomotive, and in the hills, well, the BMW felt as if it had been schooled there. “It manages fast transitions with real poise,” noted Alterman. “In sport mode, the transmission is always in the perfect gear.” Every bizarre road condition we could throw at the X5 M left it unfazed, unflustered, unflummoxed.
WGN: sent svar men jag fick 8% utan problem på ny F15. Var först intresserad av en demobil men säljaren insisterade att det blev bättre deal på en helt ny istället eftersom demobilarna är nettoprisatta. Leveranstider låg på mellan 3-4 månader vilket ju är ingenting i jämförelse med hur det var när X3 lanserades. Jag fick känslan att man kanske kunde pressa ut någon procent till om lite mer options lades till. Detta var som privatperson.
peddan: Jörgen och de som driver m3portal.com har information om M3 E93 Länk kontakta dem så får du reda på om det finns fler E93 i Sparkling Graphite.

Anders: Var din E90 LCI eller en 08a? Kul att du köpte en E90, jag föredrar sedaner framför andra karosser. Jag har påbörjat M6 GC men inget klart just nu.

WGN: Så här ser det ut gällande svensksålda X5M, OBS många av de tidiga bilarna är stulna, där alla utom två är Carbonschwarz/X3SW Vollleder Merino Schwarz.

416 Carbonschwarz: 14st
475 Black Sapphire: 8st
B05 Monte Carlo Blau: 5st
300 Alpinweiss III: 4st
A29 Silverstone II: 2st
A75 Melbournerot: 1st

Fyra bilar har Bambusbeige läderklädsel, två stycken Carbonschwarz med helläder Merino, en Black Sapphire med vanligt Merino och den yngsta svensksålda och enda i Melbournerot som har Bambusbeige helläder.

Europamodellen GY01 vänsterstyrd byggdes i 3955 exemplar varav 67st med Bambusbeige helläder och ytterligare 398st med vanligt Bambusbeige läder.

Få X5M såldes i Europa (EU/Schweiz), normalt är Europa den största marknaden för bilar i Europautförande men det gäller inte X5M. 1293st har kinesiskt språk varav 1260st i Kinautförande och 751st har ryskt språk varav 454st till Ryssland medan 508st är i tyskt utförande.

Mvh Stephan
Köp den här, pruta lite och pang så är det nästan 100 000 kr billigare än den hos Holmgrens. Visst 2000 mil mer men det är sjukt sjukt mycket bil för pengarna.

Bilen
Länk
Jäklar vad läcker den var!
Såg den i norrort härom dagen, ser riktigt stygg ut på vägen!
Såg den i norrort härom dagen, ser riktigt stygg ut på vägen!
Nu är den X5M hos Holmgrens såld.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
More: Saknar verkligen min Carbonsvarta E61 M-Sport när jag ser den bil du länkar till. Så snygg när den är ren och välpolerat :-D
Jag är inte skyldig. Skönt, slapp jag fundera mer på den. Grattis någon till en fin bil!
Holmgrens X5M gick för 520 000 kr.
Tror att det kommer börja säljas lite bil nu när alla är tillbaka från semestern.

Grattis till den som köpte den, galen vinterpulka! :)
More: hur vet du att bilen gick för 520kkr? Det är ju kutym att hålla saker som inbytespris och slutpris konfidentiellt mellan kund och handlare.
Bara att fråga åf. Har frågat flera många gånger och dem berättar alltid.
Dom vill ju att man ska veta att den gick iväg dyrt.
Ja - sen kan man ju välja själv om man vill tro på handlaren eller inte :-)
Självklart!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.