|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Ja, din sista tanke där är väl det som lockar mest. Tänkte i så fall sälja 550xi:n och kanske även Z4:an. Jag tänker mig att jag i så fall köper en praktisk vardagsbil med stora utrymmen och dragkrok, en fantastisk vinterbil och en läcker sportbil i ett. Om man slipper oväntade reparationer tycker jag det verkar vara en fantastisk bil. | |
|
Jo jag ser nu på bilden bakifrån, missade det förut, sorry. Men dåligt att inte ha bilen med originaldäck sommartid. Dem ska du förstås ha med vid ett ev köp. Den har riktigt bra spec. och det luktar bra prutläge för marknaden är minimal för X5 M, men du bör få väldigt mkt bil för pengarna. Valet mellan diesel och V8 på X5 delar jag som ovan. Jag kör M50d som är den optimala suven för mig. /Anders |
|
|
Tycker att 2800 kr för en oljeservice är sjukt billigt för en X5M. Jag kör min bil endast helger och endast nu över sommaren. Ska sälja i Augusti, gör så med alla bilar så det blir inga kostnader direkt. Hur som helst är X5M är sinnessjuk bil, jag förväntade mig en snabb bil när jag åkte och köpte min men att den skulle vara så här snabb är en överraskning. Andra fördelar är att man sitter högre, själva bilen är överdrivet fläskig. Stor, sänkt, breda hjul, aggressiva kjolar mm. Den som föredrar en diesel i X5 har inte kört en V8 på 555hk. Provkör om ni får möjlighet. Förbrukningen är typ samma som i en M5 F10 men du får mycket mer bil. |
|
| Låt säga att det inga sommarhjul finns. Hur mycket ska jag våga pruta, med tanke på marknaden samt att den stått sedan början av april? Inget inbyte. Hur gärna vill de bli av med den? | |
| Den var ute för 629 000 kr från början. Tror därför att den kan vara lite svårprutad. Men prova med 500k? | |
|
Va inte blyg att dra till med ett riktigt lågt pris på en bil av denna sort! Eller så frågar du säljaren rätt ut vad det bästa priset han kan göra på denna bil? More: Vad ligger du på i förbrukning med din X5M? Hur använder du bilen, mycket stads/"buskörning"? |
|
|
Såg nu att dom har uppdaterat annonsen och priset igen: Länk |
|
| Sorry fel av mig, blandade ihop bilarna :) | |
|
Gallardo Kör mest motorväg med lite tung fot, ligger på ca 1.2-1.3X/10km. I stadskörning 1.4X/10km. |
|
|
Har nu varit å kikat på bilen hos Holmgrens. Kanonfin är den, en av de finaste E70 jag sett. Inredningen är riktigt läcker, med dörrar helt i läder och perforerade stolar. Fin även i det yttre, inte särskilt sliten. Dock var skärmbreddarna omlackerade, efter sedvanlig blästring. Verkade inte vara vinterdäck trots allt, efter att ha googlat. Det var Michelin Latitude Diamaris. Tydligen ett sommardäck för suvar, som ser ut som ett friktionsdäck... Gubben som ägt den hade först haft en likadan X5M som blev stulen på flygplatsen. Han beställde denna direkt efter, som nu har spårsändare. Holmgrens sålde tydligen honom en F15 M50d på 10 min, när han var inne för något annat. Då bytte han in ovan bil. Jag har kommit på andra tankar å tänker beställa en ny F15 istället, det blir dock ingen bensinare, utan en diesel. Vilket jag tror är ett bättre val efter lite funderande. För övrigt funderade jag lite kring vem det är som kommer att köpa bilen hos Holmgrens. Den som har råd att köpa en begagnad X5M för 500 och dessutom har råd att köra och underhålla den, borde väl ha råd att köpa en ny också? Ju mer man funderar, desto mindre blir marknaden för en begagnad X5M. Men, om någon är på jakt efter en begagnad X5M, köp den hos Holmgrens - kanonfin! Dock verkade den lite svårprutad, såvida den inte får stå ett halvår till. Då kanske jag blivit spekulant igen iofs, man blev ju väldigt sugen. Tack för Er hjälp! |
|
|
Den som har råd med en beg. F15 för 5-600tkr har råd med en för 1 mkr. :) Jag gissar att du inte provkörde X5M för då hade du inte ens funderat på en F15 diesel. |
|
| Det stämmer, jag provkörde inte, var så jäkla pissigt väder. Tur var väl det, antar jag =) | |
| Lägger man på det enorma värdetappet som en NY f15 har....på driftskostnaderna på den begagnade X5 M:en så tror jag ändå man kommer lindrigare undan, om man nu enbart tänker ekonomi. | |
|
WGN: Tror det är ett klokare val, även om en ny F15 ligger en bra bit upp i pris. BMW ger helt OK rabatter på nya F15. Inte orimligt att en begagnad F15 ligger på mellan 450-500kkr beroende på utrustning om 2 år, (det är ju vad motsvarande begagnade E70 ligger på idag) vilket ger en helt OK värdeminskning. X5M kommer också att tappa - frågan är bara hur mycket. Men det är väl inte orimligt att den sjunker 100-150kkr på samma tid? Sen tror jag att det alltid kommer finnas en liten grupp köpare som alltid vill ha det värsta - oavsett drivmedel - och de är väl de som köper X5M och RR Sport Supercharged, Cayenne Turbo tex. |
|
|
Vet inte varifrån du får det enorma värdetappet på F15. Jag sålde min X5 M50d efter sju mån o ca 900 mil med ett tapp på ca 25 tkr. Väldigt billiga mil tycker jag. X5 är den modell som jag tycker ha bäst andrahandsvärde av BMW modellerna. /Anders |
|
|
Med Känsla: det var väl den du importerade från England? Inte helt korrekt jämförelse isf va:-) |
|
|
Peddan: Jag gissar att Anders syftar på sin svensksålda f15 m50d. Anders: hur lyckas du sälja en så dyr begagnad bil med så lite förlust? Då tycker jag man lika gärna kan köpa en ny, som man spelat själv. Eller? |
|
| *specat | |
| Kristoffer/Anders: Hur mycket rabatt kan man räkna med på en ny f15 idag? Har inte varit runt å börjat ta offerter än.. | |
|
Det finns alltid någon som vill köpa och få lev direkt en välskött X5 med rätt spec. och slippa ex.vis vänta på lev i fyra mån och ja, den var svensksåld. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.