AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.756

Bör jag lacka om fronten på min E46 330i - 2004?

Mo
14
Mourinho
330i -03
Hallå!

Som rubriken lyder funderar jag på att lacka om framvagnen. Jag har en 330i 2004 som är i ett mycket bra skick för sin ålder. Den har dock så jäkla många stenskott och repor i framvagnen så jag blir grå. Därför funderar jag på att fixa till den.

Min fråga till er: Ökar värdet på bilen eller är det bara jag själv personligen som mår bättre av det?
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Möjligtvis lättare att sälja eftersom den ser lite bättre ut, förutsatt att det inte är för stora nyansskillnader.
Transocean
Om den är i mycket bra skick som du skriver så skulle jag låta bli att lacka då det kommer att kosta mera än det kommer att ge....antar att du vill kvitta dig med bilen?
Mo
14
Mourinho
330i -03
Anledningen är mer att jag vill få den att se ny ut. Jag har inte tänkt att sälja bilen då det är en av mina personliga favoritbilar. I övrigt är den i komplett skick.
Visa användare
625
Sjoling
BMW 330CI M-TECH II
Jag är ju en person som inte behöver ha något vinstintresse när jag utrustar eller renoverar bilar. Jag gör det för att det är kul och gillar när det ser bra ut, det är hobbyådran i mig. Måla på enligt mig :)
32ProPro-medlem
2.449
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Om du gör det själv och inte vill räkna timlön för ditt arbete kanske du kan få igen pengarna för färg vid en försäljning men ska du eller någon annan ha betalt för nerlagt arbete (i alla fall vitt) så tror jag du har svårt att få igen lackeringspegnarna vid en försäljning.
Men känslan av att äga en välskött och snygg bil kan man inte alltid mäta i pengar och det är din plånbok som i slutändan avgör hur mycket du kan och vill lägga på din bil.
Men att lacka på verkstad för att tjäna på det vid försäljning tror jag inte är någon bra affär för dig.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.