|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder hade det varit tacksamt om ni kunde ge feedback kring den här 328i. Jag är smått intresserad men har för vana att tveka när man ser att bilen har för många ägare. Oftast är det mer relevant med hur många brukare det varit men tycker ändå att 10 ägare är att ifrågasätta. Nu har jag inte tillgång till fax för att se historiken men skulle gärna ta emot råd från er vad ni anser den är värd. Värt att tillägga att säljaren skriver i annonsen att ventilkåpspackningen är bytt, något som är normalt efter dessa mil? Tack på förhand. | |
| Jag misstänker att du glömde något? ;) | |
|
Ahh, Länk |
|
|
Svårt och säga genom att bara titta på bilderna. Om du köper den byt olja i växellådan och bakaxeln det är garanterat aldrig gjort, det kostar inte så mycket och man får en status på oljan samtidigt som man byter. |
|
|
Ok, vad hade du gett för bilen baserat på info samt bilder? Varför är det prio att byta oljan på just växellåda och bakaxel, något som är känt för 328i specifikt?? |
|
| Nä men den som är i är säkert 15 år gammal. | |
| Jag har lärt mig att se på bilder på blocket säger inte en sak hur bra skicket är på en bil som är 10-15 år gammal för folk som tar bilderna håller kameran väldigt långt borta från dom rostiga ställena.. Och att få en desperat säljare att få erkänna i telefonen att det är lite rost här och där är väldigt svårt... Finns ingen e46 före 2000 som är utan rost...jo om man är medlem på detta forum och är super pedant och vårdar sin bil som en baby.. Då skulle jag lita på en sådan säljare.. Min åsikt ;) | |
|
Sant, men är det ingen av er som kan säga vad ni skulle ge för bilden baserat på annonsbilder och text?? Jag är mer nyfiken på vad som skulle vara "rätt pris" kanske mer "mkt bil för pengarna" |
|
| edit: bilen | |
|
Det är helt omöjligt att säga något vettigt bara baserat på annonsen. Den kan vara en total rosthög och då är det för dyrt, eller så är den superfin och då är det prisvärt. ------- //Lövet |
|
|
Oftast så brukar man göra en bedömning på en annons via mil, antal ägare körklar etc. så kan man få sig en prisbild om den ligger rätt i pris. Jag ville endast få era åsikter om den anses ligga i rätt pris ur ert perspektiv. Anledningen att jag tjatar om det är för jag har en bit att åka och det vore skönt att innan man åker iväg redan gjort klart ett pris med säljaren. Tack iallafall för input. |
|
|
Sånt funkar bara på bilar där bilarna i princip befinner sig i samma skick. Det är klart lättare att värdera exemplevis en E90 från 2010 eftersom man kan utgå från att de är felfria. Då är det lättare att jämföra hur de ligger eftersom de enda variablerna då är mil och utrustning i förhållande till pris. Den aktuella bilen är sannolikt full med rost (alla e46or är rostiga) frågan är bara hur mycket. Samt hur mycket annat som är trasigt. När vi vet detta är det lättare att komma med något insiktsfullt. Börja med att ringa ägaren och fråga -hur mycket rost är det? -vad är trasigt? -hur är skick på däck, bromsar och lack? osv ------- //Lövet |
|
|
du får åka och titta på bilen ....annars lär du aldrig sluta fundera !! sedan kan det vara svårt att se rost om det är precis i början ,, men kolla efter småbubblor och känn med fingrarna.och ha bra ljus.. vissa bilder på Blocket så har säljarna bilen i skuggan ...i princip så ser man ingenting på dom bilderna på den bilen du är intresserad av..när det gäller rost fråga även säljaren igen och fråga om rost på skärmkanter..bagageluckan stenskott ..omlackad osv....dom där bilderna säger inget alls om skicket på lacken ..och lacken är inte lätt att fixa själv..svindyrt ..och rost har en en förmåga om man inte lagar det på rätt sätt ! säg till säljaren att du vill inte hitta någon rost på t.ex bakre skärmkanter eller bagageluckan ..det finns speciella ställer som kommer fort..speciellt om man inte målat i stenskotten verkar som det är långt att åka och kolla på bilen eller ?? |
|
|
Tack för tips. Jag får väl bestämma om det blir någon titt överhuvudtaget. Rost är det säkerligen och som ni nämner är det inget vidare om man ska försöka sig på att rostlaga (läs kostnader). Är egentligen ungefär 2tim enkelväg så väldigt långt är det inte men tillräckligt långt för att vara fundersam :) Får leta vidare helt enkelt. |
|
| Annonsen borta, förmodligen såld då vilket sätter punkt på funderandet:-) | |
| Japp :) | |
|
ja eller så har insett att han inte får sålt bilen för dom pengarna och fortsätter köra med bilen ....många är inte desperata att sälja sin bil och får man inte det man begär..ja då fortsätter man äga den ..men sådana bilar skulle jag inte vilja köpa...för det är inte säkert man sköter den så bra när man helst skulle vilja ha en annan bil ...bilar är som leksaker för vissa vuxna människor...leker med dom tills man tröttnar...sorgligt men sant ;) Tänker aldrig byta bilmärke igen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.