|
|
|
|---|---|
|
Idag när jag kommer till bilen sitter den på ändan på båda sidor ! Låter som kompressorn jobbar när jag stänger av bilen men inget händer! Vad är felet? Bilen har gått 6000mil. | |
| Reser sig bilen när du startar motorn? På min förra F11 pajade bälgen på ena sidan. När jag stannade bilen kunde jag höra ett pysande ljud och sedan sjönk bilen ihop på ena sidan. Den reste sig igen när jag startade motorn. Det var ena bälgen som hade pajat. | |
|
Den reser sig inte när jag startar bilen och den är i botten på båda sidor! Dock tycker jag mig höra ett pysande ljud vid höger bakdäck när jag stänger av bilen! |
|
|
Min bil har sedan inköp alltid sjunkit när man stänger av bilen. xdrive, men så skall det väl vara. Annars måste det finnas pilotstyrda backventiler vilket jag knappast tror de har satt dit. |
|
|
Kollat under bilen i garaget nu, kan konstatera att bälgen på förarsidan läcker luft när kompressorn går! Bilen är också aningen lägre på den sidan, där är den helt i botten! Blir ett verkstadsbesök imorgon där dom får byta den. |
|
|
Vad kostade det?? :) |
|
| Om jag minns rätt, c:a 4000:- / sida! | |
| Ska ju inte sjunka bara för att den står, mduck? Visst, inget pneumatiksystem är 100 tätt, men nog ska den kunna stå nån vecka utan att sjunka ihop.. | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
en ny bälg löser detta ganska lätt att byta själv om du vill/kan och av nån anledning verkar det vara vanligt att bälgen på vänstersidan ger upp först bälgar kan du hitta här Länk |
|
Skulle kosta nästan 10000 för mig...bälgarna 7500 för två. Beställde från Kina idag å kostade 1843 för båda + ev tullavgift. Är det nån som bytt själv på en F11? Säkert inte svårt men kul med tips :) :) |
|
|
Skulle kosta nästan 10000 för mig...bälgarna 7500 för två. Beställde från Kina idag å kostade 1843 för båda + ev tullavgift. Är det nån som bytt själv på en F11? Säkert inte svårt men kul med tips :) :) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.