AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.473

Motorproblem på E39 528i - 1998: Vevaxelgivare eller något annat?

ta
43
tapir
525 91 e34
Hej har en 528 98:a som beter sej underligt,ibland stannar bilen när man ska bromsa in i korsningar men den går att starta direkt och jag får inte fram några felkoder via carsoft.Och ibland larmar bilens orginal larm av sej själv.Någon som har några liknande problem mvh Janne.
Si
13
Siewert
E46 318ti Compact -04
VW Golf 2.0 TDI 4-mot. -10
Hej. Att larmet går igång av sig själv (antar att det inte är medan du kör, utan när bilen är låst o larmad ;) ) kan vara vara den fjädrande tryckknappen under motorhuven som får fnatt. Hände på min e46 318 med originallarm, en sökning här på forumet visar att det inte är ett helt okänt fel. Lätt och inte särskilt dyr att byta. (Vet ioförsig inte om det är likadant på e39.)
Det andra felet har jag ingen idé om.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
De brukar bete sig så när vevaxelgivaren strular, men de ska ge felkod normalt.
Du får justera in brytaren under huven eller byta den, skillnaden mellan kyla och värme och materialutvidgning är problemet oftast när det är snålt justerat.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
ta
43
tapir
525 91 e34
Tack för svaren,det var kontakten under huven och givaren har jag inte bytt än.hon fick låna min e39 en vecka sen fick jag aldrig tillbaka den.Men att man skulle bli livstids underhållsansvarig fattade jag aldrig.mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.