|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har idag en z4 m coupe som jag haft några år. Sjukt rolig bil! Skulle dock behöva levla upp ett snäpp på den praktiska användningen, och då jag inte vill tumma för mkt på körglädjen så går tankarna mot m3. Hur upplever ni att era m3or är att köra på vintern? Manuell eller automat? Tacksam för tankar och erfarenheter :D | |
|
M3an är säkerligen rolig (har inte kört den) den har ju en underbar motor. Jag blev förvånad över hur jäkla stor den är jämfört med en Z4 M, så den är ju klart smidigare men roligare kan jag inte tänka mig jämfört med bilen du har idag. Kör du Zätan på vintern? Det måste vara fantastiskt kul men samtidigt livsfarligt :) den är ju rätt lätt i baken även på det torra. Berätta gärna lite om bilen du har idag :) Hade jag varit som du hade jag behållt och sen köpt en annan rolig vinterbil istället som man inte behöver vara lika rädd om som en Z4/M3. |
|
|
Hej, jag har kört nån av mina M3:or vintertid och det funkar kanon, visserligen har vi ju sällan snö härnere men i mindre mängder har dem tagit sig fram bra, dock kan man ju inte "använda" effekten vintertid och det tar ju lite udden av M3:ans underbara V8. Sen har vi ju driftskostnaderna ihop med stora vinterhjul osv, sen bor man ju praktiskt taget i tvätthallen vintertid om man är pedant vilket inte alltid är så kul... Så jag kör hellre med en billigare bruksbil vintertid:-) Men vill man bara ha en bil och har råd/själ att unna sig M3 året runt så funkar det, dem är precis som Phoenix sa oxå väldigt rymliga och med baksätet fällt får man in en hel del. Mvh Peter |
|
|
Tack för respons! @Phoenix M3 Nae, bara sommar. Haha, jo det hade nog varit en stökig upplevelse! Vit Z, laminerat kolfib tak/front/emblem, supersprint, h&r sänkt och 19". @peddan Jo, man slits ju ständigt mellan nyttjande och pedanten. Driftkostnaderna har jag koll på. Det är väl mer själen och hur den ter sig i snö/halka. Skulle själen svikta så har jag även en pickup. Lär ta den i värsta vädret med. Men hade ändå varit nice att ha tillgång till m3 året om:) Kom igen nu m3folket, help me out! |
|
| En M3 E92 fungerar alldeles utmärkt som vinterbil. En "vanlig" bil som kan utnyttjas året runt. Och körglädjen jämfört med din Z4 - det kan bara du avgöra =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.