|
|
|
|---|---|
|
hej! Jag har tappat bort min enda nyckel till min 635:a (-85, ej centrallås). Jag utgår från att det är väldigt dyrt att köpa allt nytt (tre cylindrar + tändningslås) från BMW. Vet någon vilka andra BMW modeller som har lika låscylindrar. Jag vill inte ha ett hopplock så jag får tre olika nycklar. Jag vill inte gå den enkla vägen och köpa en ny nyckel hos BMW eftersom jag har brytmärken på båda dörrlåsen, vill byta ut dessa också. Mvh. Henrik | |
| Endast e23 och e24 har lika lås i dörrarna. | |
|
Har du kollat vad det kostar nytt? Den dyraste delen borde ju vara tändningslåset och det behöver du ju inte byta om beställer ny nyckel och nya cylindrar. //Ulf |
|
|
Hej! En ny nyckel + låscylinder kostar 460kr per sida hos BMW. Inte alls så farligt som jag utgick från. Kan vara bra att veta för någon annan. |
|
|
Igår tog jag ur båda låscylindrara i dörrarna. Hittade tyvärr ingen kod eller märkning på dessa. Det är lite märkligt om denn akod/märkning kan nötas bort. Är det någon som kan bekräfta att dörrarnas låscylinder ska ha kod/märkning? Jag är inte så sugen att demontera tändningslåset eftersom jag troligen får problem att montera tillbaka det utan nyckel. Tack på förhand! |
|
|
Det var ju ett helt ok pris! Man går väl efter bilens chassinummer när man beställer nytt? Så jag tror inte du behöver leta. Så var det i alla fall på en gammal Porsche jag hade. //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.