|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW 530 2001 med stora navin. Häromdan gav jag min bil till min polare som skulle omlackera min bil pga av rost och repor. Det va på höger fram dörr, bytt bagage luckan och lackera om, bakspoilern, motorhuv, vänster -höger -bakskärm. Jobbet blev så där lite apelsinskal känsla på lacken. Men det duger tycker jag. Men han berättade att det va för att det har läckt in vatten i luft sprutan så det inte blev bra. När jag fick tillbaka bilen så fungerade inte radion, högtalarna. Då kom vi fram till att när han sprutade när baklyktorna va nerplockade så fanns det risk för att det kom på radiomodulen för det va ganska blött där inne sa han. Så vi beställde en radio modul som är en BM24 från ebay. Den va nedplockat från en E38 men hade samma nummer. Nu har jag fått hem den och monterade in den. radion funkade så där. Dålig mottagning och ljudet kom tillbaks också men inte alla högtalare. bara förar sidan funkade som det ska men resterande va brus och basen va kaos. Så nu vet jag inte hur jag ska göra längre, finns det nån biljud expert som kan hjälpa mig??? Kan det vara modulen jag beställde som va kass eller kan det vara så att det kommit in (vatten) (ånga) från lack sprutan som förstört nånting som högtalarna eller nåt komponent??? Kan radio antenn ha förstört?? Men det sitter väl inbyggd i bakluckan? Var ska jag börja felsöka hur ska jag gå till väga? jag är mållös. Nån som ha nåt aning vore tacksam. | |
| Eller om det finns nån som har en BM24 radiomodul som är fungerande som bor i malmö omnejd som kan göra mig en tjänst genom att låta mig testa med den och se om det är min modul som är sönder. | |
| Har beställt en anna begagnad radio modul. Nu funkar det som det ska. Men 2 högtalare är sprängda av något konstig anledning. Så jag ska byta dem och då borde allt bli normalt igen. Men frågan va jag kan hitta perfekt passform om jag inte ska satsa på orginal. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.