AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.054

Byta kall/varm-vredet i E90

ba
100
bart112
M135i xDrive -16
På något sätt har tidigare ägare lyckats slå av en flisa i kall/varmvredet för mittenutblåset i min E90.

Behöver man byte hela fläktutblåset, eller kan man byta bara knapparna och själva vredet i en modul?

Vad kallas själva delen?

Länk alltså den här jag menar.
Th
696
TheBear89
320i -01 (E46)
320Ci -01 (E46)
325xi -02 (E46)
X5 40d -13 (E70)
Nummer 3 på denna bild Länk heter 61319132421 och kostar knappt 360 kr på Schmiedmann Länk (ny original produkt).

För att svara på frågan om det går att byta enbart vredet så skulle jag säga att bästa lösningen är att byta hela elektronikdelen eftersom du annars lär plocka isär den för att kunna komma åt själva plasthjulet som du antagligen inte enkelt kan få tag i ett nytt ändå.
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Ah suveränt, då är det bara att byta.

Jag var beredd på att byta hela elektronikdelen, men jag var osäker på om ventilationsutblåsen satt integrerade, men det verkar dom ju inte göra.

Någon som har koll på hur man enklast får bort den?
ba
100
bart112
M135i xDrive -16
Har fått hem en ny del nu, vad jag förstått så ska man kunna ta ut den utan att lossa på något annat? Försökte plocka ut den med lite mjuka plastverktyg, men aluminiumet i dekorlisten på panelen känns lite väl mjuk.

Finns det någon annan lösning?
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag har för mig att man tar loss hela dekorlisten. Vredet sitter skruvat fast i dekorlisten, från baksidan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.