AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.016

AUX ger ingen bas E46 320i - 2004

jag köpte nyligen en aux kabel och kopplade in den bakom stereon osv, men har märkt att basen är jätte svag när jag lyssnar via auxen till mobilen, när jag sätter på cd eller radion är basen bra men med auxen är det knappt någon alls.

har kollat inställningarna på stereon och har högsta valet på bas, vad kan vara fel?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Är det en iPhone du ansluter till AUX? Har råkat ut för att det kommit skit i ingången för AUX på telefonen, var bara rengöra, i mitt fall räckte det med att blåsa.
Aa det är iphone men kan omöjligt vara smuts då jag hade en fm sändare innan utan problem, kan det vara så att jag inte tryckte in kabeln ordentligt i stereon när jag kopplade in den? Googlade lite och hittade några stk som hade haft liknande problem med bas å ljudkvalitet genom aux. Så vet fan inte! :/
Vore synd om det bara e så att de blir dåligt ljud då de känns som aux e det bästa alternativet att köra genom...
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Telefonens ljudinställningar påverkar i aux läget, då ljudet tas ut som hörlursljud. Antar att du använder iTunes\Musikspelare, då kan du ändra ton med spelarens equalizer där det finns många inställningar, dock ingen manuell (iPhone 4). Prova.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.