AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.318

Passar M50-kondensorn till E36 M3 S50 - 1998?

Ae
26
Aero abuser
BMW M3 -93
Enligt Realoem så gör de inte det ?
Men undrar om någon prövat, finns ju lite pengar att spara då.

Min ac ( Kompressor, fästen, slangar,etc) ligger i en kartong bredvid bilen, så undrar även vart lågtryckspressostaten sitter, hittade ingen i kartongen. Bara högtrycks- pressostaten, vilken troligen även styr kondensor fläkten ? var 4 avklippta kablar ;)

Mvh
gO
1.407
gOry
335i Touring
Någon lågtryckpressostat vet jag inte om de finns. Den enda jag känner till är den som sitter på en slanganslutning vid torkflaskan

Det som styr elfläkten i fronten är termostaten som sitter på höger sida om vattenkylaren.

M50 kondensorn passar inte, om man använder rör/slangar från M3:an
Jag beställde en ny kondensor från ebay.de för 800kr inkl frakt till min M3 -96!
Ae
26
Aero abuser
BMW M3 -93
Varit på semester :)
nja någon form av lågtryckspressostat bör det sitta, då kompressorn stänger av sig vid för lågt tryck. ( men den kan ju vara inbyggd i kompressorn ) ?

tänker du på termostat/givaren som sitter i Kylaren (höger sida) ? för jag såg även en annan "termostat"? som satt fast-stripad på samma sida. Påminner lite till utseendet av en vanlig termostat för vattenkylningen. (platt plåtgrej) :-) Hittar den inte o real oem.

Ville även tacka för tipset om Ebay!! Men man bör väl beställa från eu ? England/Tyskland. För Usa M3orna är väl baserade på M50?..

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.