|
|
|
|---|---|
|
Enligt Realoem så gör de inte det ? Men undrar om någon prövat, finns ju lite pengar att spara då. Min ac ( Kompressor, fästen, slangar,etc) ligger i en kartong bredvid bilen, så undrar även vart lågtryckspressostaten sitter, hittade ingen i kartongen. Bara högtrycks- pressostaten, vilken troligen även styr kondensor fläkten ? var 4 avklippta kablar ;) Mvh | |
|
Någon lågtryckpressostat vet jag inte om de finns. Den enda jag känner till är den som sitter på en slanganslutning vid torkflaskan Det som styr elfläkten i fronten är termostaten som sitter på höger sida om vattenkylaren. M50 kondensorn passar inte, om man använder rör/slangar från M3:an Jag beställde en ny kondensor från ebay.de för 800kr inkl frakt till min M3 -96! |
|
|
Varit på semester :) nja någon form av lågtryckspressostat bör det sitta, då kompressorn stänger av sig vid för lågt tryck. ( men den kan ju vara inbyggd i kompressorn ) ? tänker du på termostat/givaren som sitter i Kylaren (höger sida) ? för jag såg även en annan "termostat"? som satt fast-stripad på samma sida. Påminner lite till utseendet av en vanlig termostat för vattenkylningen. (platt plåtgrej) :-) Hittar den inte o real oem. Ville även tacka för tipset om Ebay!! Men man bör väl beställa från eu ? England/Tyskland. För Usa M3orna är väl baserade på M50?.. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.