|
|
|
|---|---|
|
Eftersom jag helst skulle vilja ha en kombi så har jag tittat runt på blocket efter e91 diesel, som ersättare till min e90. Nedan presenterar jag några reflektioner utifrån utrustning som finns på min e90: Mugghållare tycks finnas på de flesta, men dumt nog inte alla. Fjantig detalj kan tyckas, men ack så praktisk!! Så det är ett måste. Sportstolar med halvläder, m-sport ratt, m-sport växelspak. Inte särskilt vanligt men spelar inte så stor roll för mg. Jag har såklart manuell (inte sett en enda 316dA i Sverige), automat skulle vara sjukt bekvämt men inte särksilt viktigt. Dieselvärmare med fjärr, oerhört ovanligt. Men finns på min. Det mest praktiska vore att kunna byta in bilen på firma där ett intressant objekt finns. Men utan att ens ha frågat på någon firma så känns det som att jag skulle få lite och ingenting för min 316d. Vad tror ni man får i inbyte? Spelar utrustningen någon roll? Mer info om min bil då: 316d Tycks vara tillverkad 2009-08-31, lev. 2009-09-30 Runt 5600 mil på mätaren A730016 , VIN för att checka utrustning. Eftermonterad avtagbar Westfalia-krok. Servad enbart på BMW-verkstad, senast 2014-06-16 @ 51913 km. | |
|
Är den svensksåld eller importerad? Inbytespriset beror ju helt och hållet på vilken bil du tänker köpa av handlaren. Är det en lättsåld bil blir oftast inbytespriset därefter. Därför är ju mellanskillnaden mellan din bil och handlaren mest intressant. Bilen har ovanlig utrustning för en 316 men frågan är hur många som är intresserade av att betala extra för detta. Jag skulle nog kollat priserna på Blocket för motsv. 318d och lagt mig i samma område i och med utrustningen och de låga milen. |
|
|
Dumt av mig att se det som en självklart att den är svensksåld.. :p så är iaf fallet. Det jag är intresserad av är en bil i samma prisklass men kombi. Men just att det är samma prisklass är det som gör att jag får för mig att handlare kommer ge ett dåligt inbytespris. Tack åtminstone för att jag fick bekräftat att den är ovanligt utrustad just för motoralternativet =D Precis som du säger så är det ju tveksamt om någon vill betala mer, det är ju ändå en snik-snikmodell... |
|
|
Jag skulle börjat med att kolla vad en handlare skulle ge i inbyte om du samtidigt köper en kombi. Troligen blir budet dåligt men då har du en benchmark eller smärtgräns för vad du kan sälja den för privat. Kollar man på Blocket så verkar de fåtal 316d ligga runt 130-150kkr i begärt pris, så kanske 120-130 är rimligt att få ut för din bil privat. Se till att ta bra bilder och understryk att den har fin utrustningsnivå. Sportstolar är alltid eftertraktat och ganska sällsynt på 316/318. |
|
|
Jag sålde min 316d sedan 2010 med 9500 mil på mätaren, Sv-såld, Comfortpaket (Xenon, Regnsensor m.m.), Sportstolar, M-ratt, M-knopp, Hifi ljudpaket, individual tonade rutor och 18" sommarhjul (M3 replika) för 140 000:- för bara några veckor sedan. Bilen var TOKFRÄSH i skicket och tilltalade många då jag fick en hel del mail och telefonsamtal om bilen. Dom flesta bjöd runt 125 000:- men till slut kom en som nästan betalade begärt pris som var 145 000:-. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.