|
|
|
|---|---|
|
Bilen är en E38.-95 Tror att reservdelsnummer. är 37121091572. | |
| Det finns firmor i Polen som renoverar EDC dämpare, här är en tråd om det: Länk | |
|
Gå in på Miracle Hand healer på FB, de lägger upp en massa bilder där. Annars är det bara att gå in på Nagengast.pl. Wokke.de i Tyskland fixkar också EDC. Polackerna tar ca 2500 per styck har jag för mig, tysken 3500 kr. |
|
|
Tack för svaret. Har varit i kontakt med Polen. priset är 2000 kr/st. frakt tillkommer. Ska skicka dit när jag fått loss dämparna. Ska visst inte vara så lätt att få bort dämparna. Kommer att tala om här hur resultatet blir när det är klart. |
|
|
Bak är väldigt enkelt, det är gjort på en halvtimme för verkstaden, och någon timme för en amatör. Åtminstone på E31 och brutalt mycket mer avancerad bakvagn är det väl inte på en E38? Fram är ju mer jobb, eftersom du måste ta loss hela fjäderbenet, palla upp bilen, spänna loss fjädrarna, ta bort bromsskölden, naven med mer... |
|
|
Nja, det är allt lite pyssel med bakdämparna (som det ju handlar om här) också. Det är ju där nivåregleringen sitter, f ö. Vardera dämparen har en tryckreservoar som måste lossas/tömmas. Risk för duktigt oljesprut. :) Det är ett tag sen jag gjorde operationen, men det är inte bara, bara. Särskilt inte om rosten fått tag i en del svåra bultar bakom nämnda reservoarer. Men i grunden är det inte särskilt svårt, då hade jag aldrig klarat av det... ;) /Lennart |
|
|
Nehej, jaha, tänkte inte på nivåregleringen, men då är det så klart lite knöligare. |
|
|
Gå in på Miracle Hand healer på FB, de lägger upp en massa bilder där. Annars är det bara att gå in på Nagengast.pl. Wokke.de i Tyskland fixkar också EDC. Polackerna tar ca 2500 per styck har jag för mig, tysken 3500 kr. |
|
|
Årets trådlyft, reklam? // Magnus |
|
|
Hej. TIPS Jag har köpt 2 st renoverade bakdämpare EDC för E38 på aliexpress hongkong för 6200:-. Dom drog av VAT men behövde inte betala svensk moms/tull, vet inte hur det gick till? Dom såg ut som nya och fungerar som dom ska. 5 veckor till Sverige, sen 3 veckor till mig. /Gunnar /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Hittade en "gör det själv sida" sida för något år sedan. Vet inte om det stämmer överens med dämparna på din bil!? Länk |
|
|
Lämnade för övrigt in min bil till Per Larsson i Huddinge i slutet av förra året. Var min nivåregleringsventil på 750'n som läckt alltsedan inköpet av 2008 och föreningen där jag bort blev så småningom sura pga oljan på parkeringsplatsen. Helt förståeligt. Så jag ringde Per som fixade ventilen och nu är den hur tät som helst. Det kostade en slant, men det var mycket rost och elände så det var värt varenda krona! Kan verkligen rekommendera honom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.