AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.126

BMW forum för nya bilar ?

35
Göteborg
Volvo XC40 P8
Hej på er.
Är det någon som vet något BMW forum där det diskuteras nya bilar?

Här verkar det mest bara vara gamla trasiga bilar, trimning mm som diskuteras, inget fel i det. Men när man har förmånen att få köpa en ny bil och vill läsa vad andra t.ex. tycker om 5-serie vs 3-serie GT. Eller om någon vet varför BMW har sämre utrustningspaket pris jämfört mot Mercedes-Benz FleetEdition bilar etc.

Sådana frågor skulle man vilja diskutera och läsa vad andra har testat och köpt mm.
Men det är väl mest här i Autopower som all nybils diskussion görs, synd att feedback upphör när personen köpt sin bil.

Så då får väl jag säga att min 520d gått bra i tre år förutom motorbyte. Men då fick jag lånebil, så jag kan inte klaga på varken BMW eller service verkstaden.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du läser inte särskilt noggrant verkar det som. I princip allt du nämner har diskuterats flera gånger på forumet.

-------
//Lövet
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller med Andreas. Finns flera trådar om nya bilar och de exempel du nämner.
Fråga på bara med de frågor du har, vi är många här som har nya bilar också.

Men en 4-cyl diesel motor som t ex x20D eller x18D är ingen "riktig" BMW i mina ögon (visst är det en fin bil och duktiga ingenjörer som fått till det men...) då kan man egentligen lika gärna köpa en billigare bil då man mest är ute efter bränsleekonomi, det händer ju inte överdrivet mycket i en 320D eller 520D om man trycker på gasen och det känns allmänt sniket när man kör runt bara. Man upplever ju inte det som är positivt med BMW.

Styrka, innovation, komfort, lyx.

Rekommenderar en 550d/i eller 535d/i med lite utrustning i så har du en fräsch och fin bil som man njuter i varje gång man kör.

Gällande nyare bilar så har jag en F10 AH5 just nu och har ägt en F31 330d och anser att en F10 är ljusår längre fram i komfort, kvalitetskänsla och lyx, köregenskaperna är inte nämnvärt sämre heller.
Jag har även hyrt en 320D GT en längre period och anser den lika trång och bullrig som 330:n så GT eller kombi är same - same på nya 3-serien enligt min personliga syn och erfarenhet. Dieselknattret är ju bara så trist för övrigt men det är ju inte unikt för 3-serien.

Skulle aldrig tveka på att köpa en 5-serie istället för en 3-serie då den är bättre på i princip allt, men se till att ha en vettig motor i den med lite klös i !

Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Det finns fler äldre BMW än nya och de går sönder oftare av rent slitage eller konstruktionsmissar som visar sig först efter x0 000 mil. Samt att ägare av äldre bilar oftare känner suget att eftermontera utrustning och så. Därför är det inte så konstigt att de flesta trådar handlar om BMW som man redan äger, snarare än dem man tänker köpa.

Men det råder ingen brist på nybilsdiskussioner heller i de flesta av serieforumen så om du postar en tråd om vad du vill diskutera (eller bidrar till en gammal) så får du säkert svar, Göteborg!

Själv har jag fått utmärkta råd av AP både med strulen som uppstod med min gamla bil (E38) och inför köpet av min nuvarande (E93).

Wilhelm Svenselius
thekinglives
Zog: Styrka,innovation,komfort,lyx......???????!!!!! Ha Ha..
Styrka? Den fick jag känna på då någon typ av jaguar körde om mig och min 535D med ljusets hastighet.
Innovationen känner jag av hela tiden, den är fantastisk..rost och avböjda kablar, gnisslande fläktar mm det är innovativt.

Komforten är ju grym, Framförallt Mmmm och M wannebe(Mpaket)
Spårar som en spårvagn och knakar och klonkar i ojämnheter utan att man för den skull känner de stadiga vägegenskaperna...detta är komfort.

Lyx....Där har de lyckats....Både hos Welt i Munchen och i mindre skala hos alla återförsäljare, Dock saknar de flesta bilarna i hallen all form av lyx, då det är 90%tjänstebilar med tygstolar och små motorer utan både Parkvärmare eller värme i baksätet....

Varför?? Varför byter man inte märke då???

De andra är förmodligen ännu sämre....

Tacka vet jag gamla bilar(BMW)
Här var det positiva tongångar...

FP
bu
327
burt
Passat 2,0tsi.
2017.

Just de de va i Sverige vi bodde ja..................snark
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Well jag åkte 535i långversion direktörs-edition och jösses vilken bil!
Det pirrade lite smått hela tiden under åkturen. :)

Den härliga känslan hade helt uteblivit med en liten diesel under huven, men det hade fortfarande varit i en fantastisk bil i övrigt.

35i-motorn lät mycket bättre än jag trodde. Ljudlös vid start och körning, insugsljud vid gaspådrag. Inga mekaniska "arbetsljud"
Göteborg: som redan nämnts så finns det trådar i varje forumsdel som handlar om de nya modellerna. Sen stämmer det att behovet av att diskutera problem oftast är minimalt under de första åren när garanti och fri service gäller.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Som andra har nämnt så finns det en hel del trådar här på AP om nya modeller och specifikationer. Ett annat alternativ är att läsa engelskspråkiga forum som bimmerpost etc. Där är det mycket nybilsdiskussioner.
Thekinglives:
Kör jag om en ferrari i 200 km/h på 90-väg så betyder det ju ingenting ? Har jag "blåst ifrån honom" då ?
Anser att det är rätt få bilar som kör ifrån en 535D/I, bilarna har ju 300+ Hk och trycker man pedalen i botten så går det fort uppåt.

Körde om en bil på 80 väg idag med pälle i botten, var ju uppe i 160 när jag var förbi honom. Det är ju fånigt fort och något kvickare till och med än den 550i E61 jag hade.

Undrar vad det är för jaguar som du inte kan hänga på i en 535D ? Men det är klart puttrar du i 70 och han kommer i 220 så är det klart att det känns som om den "blåser förbi".

Rost och avböjda kablar ? Låter som om du kör E61. F1x är bättre på alla punkter anser jag så byt är mitt förslag.

M-paket anser jag precis som du att det är klart överskattat, stötigt och spårigt bara. Kör en i comfort + läget med ställbart chassi så kommer du känna att det är klart mer komfortabelt och inte ett dugg stötigt. RFT är dock spårkänsligt så sätt på ett par vanliga 225 / 18 så kommer det kännas bättre.

Lyx ? Det låter ju som om du kikar på snikna 520 eller 518 enbart. Höj ribban lite och öppna plånboken så kommer upplevelsen bli klart annorlunda lovar jag.
En sniken 550 är ju klart tråkigare än en fullt laddad 535 t ex.

Lite väl negativ låter du, eller så har du haft otur med ett måndagsex helt enkelt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.