|
|
|
|---|---|
|
Tjabba. Är ny här, men av vad man hört så löser detta forum mer än vad BMW gör själva. Har en E39 530 som jag är förövrigt hur nöjd med som helst, förutom att den skakar IBLAND. Hela bilen skakar ibland och ibland inte. Har kollat Hardyskivan men den ser fin ut, inga sprickor eller dyligt och kardan känns inte "konstig" eller vad man ska beskriva de. Där emot när man lyfter kardan upp och ner så är det ett liiiitet gladd, kan de vara stödlager isf? Sen har jag ett annat lite jobbigare problem. När man kör ifrån ett tex rödljus och trycker på lite, så får jag som ett rappande missljud. Om man acclererar med halvgas tex så låter det inte, men så fort man gasar lite mer, så kommer ljudet. Någon som haft detta problem och löst det? Tack för mig Hej //Stonis | |
|
Någon e39a har jag inte haft men just det rappande ljudet hade jag på en av mina e34or. Jag misstänkte även då stödlagret i kardan. Det märkliga var att ljudet försvann när jag bytte från de sunkiga 15" fälgarna till 17". När skakningarna inträffar, är det när du kör eller står stilla? I vilken hastighet ca? |
|
|
Försvann de rappande ljudet när du bytte fälgar? eller var det skakningarna som försvann då? Skakningarna inträffar från 70Km/h till ca 150Km/h |
|
|
Angående skakningarna; Har du kollat om dina hjul är runda? Sök på "vägtryck" här på forumet så hittar du lite info. Har du kollat/bytt silent blocken? Min e39(med luftfjädring) blev kurerad från skakningar när jag bytte dom. Då hadde jag laborerat länge med olika hjul och bytt andra mera "lättbytta" bussningar. |
|
|
Sök på homoknut kan vara den som måste fettas in. Detta kan göras utan att man plockar ner kardan. Låssar bara muttrarna och pressar in nytt fett efter man har skrapat ut det gamla. Freude ist BMW |
|
|
Har själv problem med skakningar i min 530. Dock endast i 110-115. Skriv gärna vad du hittar för problem. Mvh kim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.