|
|
|
|---|---|
|
Wow! Efter diverse VAG-bilar såsom Audi A6 och senast en VW Passat så är jag sedan i måndags lycklig ägare till en X5 xdrive 30d 2014, och herrejösses vilken bil!! Med 3 barn har jag haft lite svårt att hitta en bil som funkar bra i baksätet. Jag har länge sneglat på 5-serien men vid varje provtur konstaterat att den är galet liten i kupen. När jag för några veckor sedan provade nya X5:an så fanns inget återvändo. Det blev en vit välutrustad demobil med 800 mil på mätaren. Vilken jäkla grym bil!!! | |
|
Grattis till ett mycket bra bilval och jag kan bara bekräfta samma tankar. Välkommen till BMW-familjen :-) /Anders |
|
| Tack! :-) | |
|
Grattis Lapa! Jag är också mycket sugen på att byta in min F10 till en F15. Skriv gärna lite mera om körupplevelse,komfort osv när du lagt några fler mil på bilen, jag är nyfiken :) |
|
|
Jag ska försöka skriva lite allt eftersom men mina första intryck är mycket positiva. Motorn är helt fantastiskt trots att det bara är en 30d. Det känns och låter som en liten V8 när man drar iväg. Jag har provat att köra bilen ganska hårt på kurviga landsvägar och bilen har en fantastisk väghållning och kurvtagningsförmåga. Utrustningsnivån på min bil är i mitt tycke relativt hög och speciellt glad är jag åt Head up display, panoramalucka, invändigt ljuspaket ( mycket trevligt). Stolarna passar mig mycket bra också, trots att det "bara" är sportstolar. Om jag ska säga något negativt så kan jag ibland uppleva lite oväntat knarr. Speciellt från mittarmstödet (det enda i inredningen som känns lite billigt) och från bakluckan när jag kör på dåliga vägar. Det senare har jag efter lite undersökning kommit fram till att det är "klossarna" som sitter på lucksidan som gnider mot klossarna på karossen. Efter att ha smort in dessa med lite silikonspray så blev det nästan helt bra. Det ska vara tyst i en bil för över 800kkr! Slutligen måste jag säga att man sitter otroligt kungligt i denna bil, känner sig lite som en kung på vägen. Bilen går otroligt tyst och känns mycket gedigen. Så här ser specen för min bil ut: Färg 300 Alpinvit II Klädsel LCSW Läder Dakota Svart Utrustning, paket ZRS Komfortpaket: 248 Eluppvärmd ratt 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AP Remote Services 6NR BMW Apps 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB- anslutning 6UH Traffic Information Utrustning, fabriksmonterad 217 Aktiv Styrning 233 Förhöjd dragkapacitet 2LS 20" LM fälg Y-eker 451 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 302 Stöldlarm med fjärrkontroll 322 Komfortöppning 328 Aluminium fotsteg 3AC Dragkrok infällbar 3AG Backkamera 3MC BMW Individual Takrails Shadow line högglans 402 Panorama Glastaklucka 417 Solskyddsgardin för bakre dörrsidor mek. 423 Velourmattor 430 Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar, elektriskt infällbara 459 Sätesinställning elektrisk, med minne för förare 481 Sportstolar 488 Svankstöd 496 Stolsvärme bak 4B9 Interiörlist Aluminium finslipad 4FF Komfortsäten bak 4NB Klimaautomatik med 4-zonreglering 524 Adaptiva Kurvljus 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 563 Belysningspaket 5AC Helljusassistent 610 Head-Up Display 688 Harman Kardon högtalarsystem 6S4 Svensk språkversion 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.