|
|
|
|---|---|
|
min ac kyler inte så jag har lånat en envirosafe slang och mätt trycket med avstängd motor , jag har 80 psi vilket tryck är det i en full ac? om man jämför med denna film så verkar det som om min ac har köldmedium och borde starta men orsaken till problet är något annat än brist på köldmedium | |
| gäller en 528 iat 99a | |
| ingen som vet ? | |
|
låter som din kompressor inte är riktigt kry. har du spänning fram till magnetkopplingen? |
|
|
gjorde den mätningen på min när jag höll på med felsökning på en annan bil, fick 100psi. dock är det inte att lita på riktigt, man behöver åtminstone mäta både låg och högtryck när bilen går för att få en uppfattning, samt att kompressorn måste slå till förstås. FAF |
|
|
1. om jag har spänning fram till magnet kopplingen vet jag inte. vet inte riktigt hur man kollar det. 2. kompressorn är jag osäker på om den slår till eller inte. tycker att varvtalet ändras däremot upptäckte jag idag att fläkten framför kylaren inte startar. |
|
|
Men ser du ac-kompressorn? Snurrar den då acn ska vara ingång? eller löper bara remmen över? |
|
|
Finns tryck väktare som skyddar systemet. Oljan och gasen går rund i systemet om det finns inte tillräkligt gas väcktaren stänger av kompressoren för att skydda kompresoren att ska inte gå utan olja. Trycket på sug sidan under drift 2/3 bar på hög tryck sidan 10barefter 10 bar kondanssor fläkten ska börja kyla ner hett gasen och värmen som gasen tog med sig från förångaren i kupe. I villo läge mellan 5 och 6 ute temprator 25*c. Ni ska ursäkta på min dåliga Sevenska. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.