|
|
|
|---|---|
|
Det är dags att byta bromsskivor fram på min E36 M3 3,2. Jag har fastnat för två olika modeller på schmiedmann. Den ena är zimmerman med alucentrum. Länk Den andra är ebc Ultimax BlackDash med stålcentrum. Länk Så vilken ska jag beställa? | |
|
Original sitter det ju flytande skivor på 3.2an. Men om du inte kör bana tycker jag lika gärna du kan köra på 3.0ans icke flytande skivor, funkar lika bra och är billigare. Mvh Jimmy |
|
| Det är möjligt att jag ska prova på lite bankörning i framtiden. Borde inte ebc skivorna fungera lika bra till bana med tanke på att de är "sportskivor" de med? | |
|
Personligen tycker jag inte det är värt att lägga pengar på andra märken. Kör själv med 3.0 skivor på min bil som i princip endast går på bana. Satsa på bättre belägg och kylning så får du garanterat inga problem. (Om du nu ska köra bana) |
|
| Då kan jag med gott samvete beställa ebc skivorna? Jimpppa, vad kör du med för skivor och belägg? | |
| Jag kör med original m3 3.0 skivor. Carbopad belägg, stålomspunna slangar och motul bromsvätska. | |
| Stålomspunnet ska de bli senare iaf. Fungerar det med ebc red stuff belägg om jag köper ebc skivorna?Tänkte på en sak. Du som kör bana vill väl ha en lägre ofjädrad vikt, varför kör du då med skivor som har stålcentrum istället för de med alucentrum. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.