|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Normalt rengör man inte vevhusventilationen då delarna inte är speciellt dyra. | |
|
okok! men alla slangar o helvete då? bara o plocka bort å rengöra då antar jag. :) |
|
| Köp nytt! | |
|
Oftast är det svårt att plocka isär utan att bryta sönder de spröda plastslangarna. Köp ett kit med allt för en tusing och rengör bryggan som sitter på insugsgrenröret ordentligt så vet du att det är friska grejer på iallafall. Även röret till oljestickan behöver översyn/rengöring från koksad olja! Mvh Johan |
|
|
Fortsätter den konsumera olja så hade jag provat wd-40 metoden. Sök på google. |
|
|
Ok Tack för det Johan! ------------- Har kört cirka 300 mil nu efter oljebytet. Ligger på exakt samma nivå :) Mvh :) |
|
|
Har inte drivmedel som Shell V-Power med sina tillsatser viss rengöring av detta slaget för att lösa upp sot och annat? Jag har brukat köra åtminstone en tank VPower per år, och första gången var det verkligen något som hände - placebo, vad vet jag. Men efter den tanken vart bilen som lite annorlunda i motorn. Statoil Miles98 har väl också en del tillsatser vad jag läst. Som förebyggande menar jag, istället för att det koxar igen och drar olja. |
|
|
-> Nip Jag har hört någon säga något i den stilen förrut. Jag hällde nämligen i en tank V-power för någon vecka sen just på grund av att nån sa det dära! mvh :) |
|
| Det är bara placebo finns inget mirakelmedel i bensinen som förändrar något på endast en tank. | |
|
Hallo. Hur går det för folket? Jag hällde som sagt i engine flush och bytte till 10-60 castrol olja. Nu 500 mil efter oljebytet ligger de fortfarande samma. Ställer mig frågan, är det med hjälp av engine flushen som den inte drar olja längre? Är det valet av tjockare olja? Är det båda tro? Hur som helst så är jag kanon nöjd och skönt att slippa behöva fylla på stup i kvarten! mvh :) |
|
|
Hej! När man gör felsökning och vill veta orsak och verkan kan man inte göra två eller tre åtgärder och sen exakt veta orsakssambanden. Men du kan i alla fall räkna bort problem i vevhusventilationen. Det kan du vara tacksam för eftersom det är rätt mycket jobb att byta. Logiskt sätt höll kolvringarna inte tätt som de skulle med 0w-30 olja. Hur som helst är det skönt när problemen löser sig. E |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.