|
|
|
|---|---|
|
Hur kan originalfälgarna vara så dyra till dessa bilar? Jag menar det är ingen speciell fälg. Style 5 i 15" kastar ju folk efter en men går man upp en tum så kostar de helt plötsligt 8-900$, vissa till och med i €. Det är nästan samma fälg till M3E30 (ET27) och E34 (ET20) och 16 x 7,5 på båda. I Sverige är det hopplöst att hitta några alls. Det är dessa fälgar jag menar: Länk Länk Länk Alltså inte style 5 split. ///BMW - Was sonst! | |
|
Det handlar väl om tillgång och efterfrågan. Eftersom det var en tillvalsfälg på M3 E30 så finns det inte en uppsjö av dom, 15" däremot var ju standard och är betydligt vanligare. Jag kollade lite i min statistik och som jag ser det så var det ca 2600 bilar M3 E30 EURO som hade S289A LM RAEDER/7-SPEICHENSTYLING dvs. 16x7,5" (style 5) som extra utrustning. Hur många E34or och E28or som hade den som tillval vet jag inte, men jag tror inte det var många. De flesta tycker ju som jag att 16" görs sig bättre än 15" på M3 E30. /Fredrik Kraft www.m3portal.com www.mtraff.se |
|
|
Det är en speciell fälg! Till E34 fanns fälgen enbart som vinterdäcksfälg och E28 M5 är en lågseriebil. I det perspektivet är priserna låga. Mvh Stephan |
|
|
Ja 16" ser betydligt mer proportionerligt ut än 15". :) BBS RS lär ju vara en dussinfälg i jämförelse. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.