|
|
|
|---|---|
|
Hej, är intresserad av att skaffa en ML 350 -06, men hittar ingen riktig information kring dem, så tänkte att jag kunde höra här. Någon som kört / haft en och kan dela med sig info om t.ex: Bensinförbrukning Servicekostnader Repartioner Komfort MVH | |
|
Hade en på långresa sthlm-blekinge en gång. Drog 1.6/liter milen. Skön bil att köra, gott motorljud. Tyst och bekväm. Det finns fel på kugghjul till kamkedjan på vissa årsmodeller och serienummer. Kolla innan med Mercedes för reparationen är sjukt dyr. ------- //Lövet |
|
| Oj, drog den 1.6 på en långresa (dvs motorväg)? Någon aning om vad den drar blandad körning? | |
|
Motorväg blir ingen snålkörning med bilar med högt luftmotstånd. De trivs bättre under 90 km/h. Blandad körning i bilen låg runt ägaren ungefär 1.4-1.5 liter/milen. ------- //Lövet |
|
|
Det var lite mer än vad jag hoppats på. Enligt uppgift skulle de dra ca 1.1 blandat men hade hoppats på max 1.3. Får kanske drömma vidare :( |
|
|
Dubbelkolla verkligen som Andreas nämner delar kring kamkedjan som slits ner/går sönder p.g.a. materialfel. Verkar väldigt vanligt och tidsfråga. Tittade själv på ML:en för något år sedan. Tycker den är en av de snyggare suvarna men fick aldrig någon bra känsla för kvalitén. Komfort bättre i ex Cayennen? Mvh Thomas |
|
| Låter inte bra. Är komforten verkligen bättre i en Cayenne? Min kompis har en Cayenne S -03 och jag tycker att komforten i den är katastrofal... | |
| En ml 350 från 2006 är drabbad av undermålig kvalitet på balans axeln satsa på en 2008+. Jag har en GLK 350 Riktigt go motor som åker ifrån en hel del bilar. Drog 1,2 liter milen på tyska autobahn med ca 180 km/h. Inte illa för en Suv | |
|
Appropå balansaxel. Mercedes kommer troligen att återgå till raka sexor Länk och då behövs ingen balansaxel. Lång väntan dock :-) mvh/ Anders |
|
|
En av de skönaste bilar jag kört/åkt i. Tyst som få och komforten är grym med luftfjädring, denna hade också harman kardon ljud som spelade på sjukt bra. Kompisen som äger bilen åkte på att byta balansdrevet. Kostade 60 000 kr. Mercedes tog halva kostnaden och försäkringsbolaget resten. ML av dessa årsmodeller börjar komma ner i vettiga prisnivårer nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.