|
|
|
|---|---|
|
tjenare har fått problem med min m3:a bränsle,hastighets,varvmätarn och temp har slutat fungera någon som vet om där finns något man kan byta ut bakom huset? eller man får bita i de sura o köpa ny på bmw kan tillägga att bilen stått i dvala sen 2009 om de kan ha med problemet och göra Mvh Danne | |
|
Kollat säkringen? Samma säkring som till bromsljusen och tar precis de mätare du beskriver. |
|
|
Säkringar är ok,satt i nya ifall att, lika död ändå,kan kanske va nån jordning som strular då?? Bara mätarna och displayen till miltalen som slocknat,allt annat fungerar i mätarhuset, Blir till och pilla lite nu i veckan,suget och få ut den börjar komma nu :-) |
|
|
kabelhärva på baksidan som glappar. Rengör/spraya. Värsta fall får du gå igenom alla lödningar i det. Sök på solder cluster e36 m3 |
|
|
Jag sitter faktiskt på ett liknande problem. Men i min panel är det enbart olja, batteri och abs som tänds med tändningen och slocknar som vanligt vid start. Resten är helt dött tyvärr. Min bil har också stått i några år och dessutom har klåparen som byggde bur i den även försökt sig på att flytta säkringsboxen. Just nu är det ett sådant råttbo med kablar under ratten att det är i stort sätt omöjligt att följa kablar m.m. Idéer? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.