|
|
|
|---|---|
|
hejsan! Tänkte ge min 120 ett bättre beg. M-sport paket,men fick lite problem med att få fast bakstötfångaren snyggt på sidorna vid hjulhusen. Är det nån som vet om det är andra fästen där? | |
|
Det är lite trixigt det där även med original M-sport... Men som jag förstått det är det samma utan Jonas |
|
|
Har det löst sej? problemet brukar vara att få stötfånagren att sluta snyggt mot skärmkanten, plasten vil gärna stå ut lite. Jag skulle tro att en lösning är att byta själv fästelementet i plast som sitter på bilen... fick bytas ofta på E46/E36... /Jonas |
|
| Fick faktisk med några konstiga plastclips i 2 små påsar ena stod det höger och den andra vänster,2st små plastbitar i varje.. | |
| hum... har du en bild på clipsen? | |
| Är just nu på semester, men jag skall fota dom nästa vecka och lägga upp bilderna så kanske du kan hjälpa mig att lösa problemet med de mystiska plastclipsen :) | |
|
Hej! Det är exakt samma fästen. Jag gjorde denna operationen på min och det passade rakt av i standardfästena både fram och bak. Dock passade inte den undre skyddsplasten bak 100% men inget som syntes. //AL |
|
|
såhär ...nehej lyckades inte länka till mina bilder.. |
|
|
använd forumbilder.se |
|
|
Länk |
|
|
Länk Nu kanske du undrar varför clipsen till höger sida ser krossade ut,det är därför att dom blev det under min sons bildäck när har tröttnade på att hjälpa till att få ditt den nya fina bakdelen och åkte hem ;) |
|
|
hum... jag känner tyvärr inte igen dom... Vad har du för problem med infästningen, vart blir det inte bra? Jonas |
|
|
jag tycker inte det blir bra mot hjulhusen Länk Länk Länk |
|
|
det där är det vanliga problemet... tror inte clipsen ska sitta där. Jag hade så på båda sidorna på min 130 med M-sport original när jag köpte den, men jag vet att stötfångaren varit demonterad... troligen efter nån mindre blesyr. Iaf. så lossade jag några skruvar till innerskärmen och tryckte till, click sa det på båda sidorna och så blev det perfekt... men efter det så har jag kollat in alla E87 jag sett och flera har haft "felet". Nu har den ena sidan plötsligt lossat igen så jag ska göra en större översyn, tänkte ta bort hela innerskärmen och kolla lite... jag tror det är nåt clickfäste som blir slitet, förhoppningsvis i det utbytbara fästelementet och inte i själva stötfångaren... Ska troligen ge mej på det på fredag... löser jag det kanske jag har nåt tips till dej. Du bor också i Uppsala va... ? Jonas |
|
| Japp Jonas jag bor i Uppsala , jag tror du är på rätt spår med inner skärmarna. Har för mig att killen som satt på dragkroken hade lite problem att få dit standard baken snyggt igen, men han sa nått om att han kunde lossa nått igen i hjulhuset. | |
|
Vi får se om jag löser nåt i morgon. Min sambos väninna är på besök och hennes 116d -11 har samma problem på vänster sida... den hjälpte jag henne att köpa när den gått 1700 mil och den har aldrig varit skadad eller liknande. Joben: Vart bor du? Jag bor i Årsta (Slavsta) Jonas |
|
|
Nu har jag fixat min bil. Man såg ju väldigt bra då man tog bort innerskärmen... I mitt fall berodde det på en något glapp fästskena (väldigt klen konstruktion) som inte orkar hålla i stötfångaren i sista clipsen. Jag löste det med en liten prick Superlim precis på sista clipsen... Sitter jättebra och bara att trycka till om man vill ha loss det av nån anledning. Ser ju dock lite snett och vint ut på dina bilder... Felet/glappet var ganska litet på min... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.