|
|
|
|---|---|
| Är det möjligt ? | |
| Var sitter rosten? Har det rostat igenom från insidan så har du garanti, är det yttre åverkan så blir det svårare. En klassisker som många fått hjälpt med är framdörrarna. Dräneringen är felkonstruerad och gör att bilar lätt drabbas av dörrsprängning i nedre framkant pga isansamling och när man öppnar dörren så skadas nedre framkant. | |
| Har börjat bubbla på några ställen under dörren "sparklådan" och ytterst lite på en bakskärm. | |
| Åk in och prova. Om det sitter långt fram på sparklådan så kan det vara ett följdfråga av dörrdräneringen. | |
|
Min gissning är nog att det är helt omöjligt..Hade en Passat av 2007 års modell där jag upptäckte första rosten 2011. Ett år efter lackgarantin hade gått ut. Först var det bara rost i skärmkanterna bak och då var det blankt nej då jag inte kunde visa att det rosta innifrån. Nästa gång jag visade upp bilen var det rostbubblor i dörrarna men även då blankt nej då det ju hade kunnat vara yttre åverkan... När jag sen efter några månader hittade rejäla rostbubblor vid samtliga infästningar till takrailsen gav dom med sig och lagade all rost. Kändes verkligen att det var på håret att jag fick det åtgärdat och det var på en 4 år gammal bil, då är det nog svårt på en som är så pass mycket äldre. Känns som både rostskydd och rostskyddsgaranti är otroligt mycket sämre på VW jämfört med BMW. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.