AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.165

Val av fälgar till 320ci E46

CJ
4
CJWilhelmsson
M3 E46 -03
328i E36 -97
Tjena!
Jag går i tankarna att förskaffa mig ett par nya sommarfälgar, sitter just nu på ett par 18" E92 m3 replica fälgar. Undrar vad som är mest optimalt storleksmässigt. De jag har kikat på är ett par Dotz Roadster 19" * 9,5 ET 40. Ska man ha smalare fram och bredare bak? Är rätt färsk på däck / fälg sidan. Kom gärna med förslag på andra snygga 19" fälgar till en helsvart E46 coupé

Jag överväger även att köpa ett par TA Technix coils för o få sänkt den, vad har ni rutinerade för erfarenhet av dessa? är de enkla att montera? behövs en fjäderpress för coilsen där fram?

En bild på bilen i dagsläget: Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
9,5" blir för brett att köra runt om. Bak är de nog på gränsen med så lågt et om man kör ovalsat.
Annars är de snyggt att köra typ en 8,5" fälg fram och 9,5" bak.
En fälg som alltid fungerar på e46, men kanske är lite "mainstream" är CSL-fälgen.
Den här: Länk

Vad det gäller coilovers så är ju technix en budget variant. Men på en bruksbil fungerar det även om dom är rejält stumma.
Kör man på vintern med bilen skulle inte jag rekommendera dom. Har själv gjort det med en tidigare bil om dom är inte granna efter en vinter.
Kör själv på rostfritt nu. Räcker med att spraya på rengöringsmedel och sen spola av så ser dom som nya ut.

Du behöver ingen press för att montera coliovers, dock behöver du det om du ska montera av topplagringarna från dom gamla dämparna. Rättare sagt ett par fjäderspännare.

Om det är lätt att montera? tja..Gör man det för första gången kan det vara lite småbökigt.
Bästa är att du har med dig någon som gjort det tidigare eller alt kolla lite på tex youtube.

CJ
4
CJWilhelmsson
M3 E46 -03
328i E36 -97
Tack för svar!

Så om jag skulle välja ett par fälgar 19*9,5 ET40 bak och 19*8,5 ET40 fram tillsammans med 255/30 däck bak och 235 eller 225 / 35 fram, skulle det fungera och samtidigt se bra ut i kombination med att sänka med Ta Technix coils? eller om man stannar med de coils jag kör på nu som kan ses i bilden i första inlägget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.