|
|
|
|---|---|
|
Tjenna Har hört att bmw 316d och 318d från -09 och framåt delar motorn med storebror 320d. Men delar dom också växellåda, bakaxel m.m. eller har 320d värre grejor där? Tänkte det kunde vara bra o veta om jag köper en 316 och tänker chippa☺ Tack på förhand | |
|
Den enda skillnaden jag hört är att "bakklumpen" på bakaxeln skiljer 320 från övriga, men att man lugnt kan trimma upp sin 316d till en 320d. Men det är bara hörsägen, vet inte om det stämmer. Har själv en F31 (318d 2013), men ännu efter 1½ år så finns det ingen motorstyrning att köpa, endast trimboxar. Så jag är glad att jag inte lydde rådet att ta en 316 "eftersom den kommer man att kunna köpa trim till på några månader" ... NOT! Verkar som om BMW gjort någon magisk grej med nya dieslarna 3XX eftersom ingen lyckats komma fram med en kommersiell motorstyrning på dom ännu, 2 år efter säljstart!? |
|
|
Tänkte mer på dom lite äldre 3 serien -09 till -12. Vad ska man använda för lleverantör? Bsr? V-TECH har jag sett några som kör men har Varken hört om det är bra eller dåligt. Finns det några som säljer v-tech i Örebro området? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.