AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.521

Vilken bolag har ni valt för att försäkra era E65?

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Håller på och jagar "rätt" försäkring till min E65:a, det är naturligtvis individuell vad priset hamnar på men vilken bolag har ni valt? Hittills är den billigaste jag hittat Aktsam, 9650:- per år för halvförsäkring!

Har tidigare läst om någon ny okänd bolag som var väldigt billigt här på forumet men hittar inte detta nu.

LF tipsade om utländska bolag men jag glömde att fråga vilka han menade.

gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Prova Motormännen jag betalar straxt under 10 helför med fria mil, dom använder Gjensidige Länk
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Abbe: Ursäkta om jag verkar lite dryg, men vill du ha "rätt" försäkring för din bil, eller vill du ha en "billig" försäkring för din bil. Eller tillhör du dem som tycker att "rätt" försäkring är samma som den billigaste?

IF, BMW Original, Gjensidige och Trygg är - tycker JAG - de bästa försäkringsbolagen på motor, med bra och bred omfattning. Vilka som är billigast är ju en helt annan sak för det kan du ju undersöka på t.ex Insplanet. De som gör dem bra är att de har bred omfattning på just maskinskadeförsäkringens elektronik. Är det något som krånglar på en BMW så är det ju nämligen i oftast (inte alltid, men oftast) någon elektronik-komponent.

Av de uppräknade så hade jag valt IF eller BMW Original eftersom jag har alla mina andra försäkingar där och det var ju det som var huvudfrågan. :)

Vad är det för E65:a?
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Gjensidige vill ha 28 260:- för halvförsäkring per år!!! Tecknade försäkring hos Dina försäkringar idag, 7113:- per år för samma försäkring! Min bil har gått för långt för att ha maskinskadeförsäkringens. För mig räcker det om försäkringen täcker stöld av bilen, och eventuellt Alpina 20" fälgarna vilket försäkringen hos Dina gör.

Det jag inte begriper är hur det kan skilja i pris mellan E38 och E65, det är ju samma biltyp, jag år ju jätte ung direkt (40) och bägge bilarna skriven på mig, E38:an kostar ca 5000:- per år. Det näst billigaste va Aktsam med 9650:- för halvförsäkring på E65:an.

Nu är det bara och vänta på regskyltarna.

e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Men E65 är en nyare, och dyrare, bil - därav dyrare försäkring.

Men jag håller med, prisskillnaderna är omotiverat stora mellan bolagen. Bytte försäkring nyss på min Audi och den dyraste var mer än dubbelt så dyr som den billigaste...

AlexanderK: När skillnaderna är så pass stora är det oftast mest intressant att hitta den billigaste, tyvärr. Och sparar man, som i Abbes fall ca 20 000 kr per år i försäkringspremie beroende på var man sparar har man nog råd med en trasig ABS styrenhet nån gång.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
"...på var man TECKNAR har man..."

Edit-funktion på g Autopower? (som redovisade en vinst på 72 000 kr vid senaste bokslutet)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.