|
|
|
|---|---|
| Tänkte ta en tur neråt i Tyskland med min 320 E46 inom kort. Tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att få däcken bytta till ett bra pris då. Är det någon som vet om det är lönsamt att göra så, eller är det bara när man köper däck på nätet som det blir riktigt billigt? Någon som känner till någon bra däckfirma på vägen ner mot Kassel och vidare söderut (åker via Puttgarden)? Sen är frågan hur mycket man kan spara på detta, eller om man lika gärna kan fixa bytet hemma innan man sticker? | |
| skulle tippa på att det inte blir billigare än exempelvis bythjul.com! | |
| Ibland kan det löna sig, jag hittade Cooper Suv vinterdäck till kanonpris hos en handlare som hade en kampanj. Men det priset hittade jag via nätet, beställde det i förväg till en däckfirma och åkte sen dit och fick det monterat. Däremot ingick inte montering men kostade endast 12 euro per 17" däck så det var ok. | |
|
Beställer du däcken till en däckverkstad ansluten till reifendirekt (dackonline på tyska) och för över pengarna (räknat på riksbankens eurokurs) kan man spara 240kr/däck på Michelin Pilot Sport 3 265/35 18 97Y jämfört med dackonline i sverige. Mvh Stephan |
|
| Har man en lite mindre lokal handlare i närheten hemma kan man ju alltid kolla med denne. Det blev billigare att köpa en uppsättning PS3 på hemmaplan för mig jämfört med att beställa från däckonline och få dom monterade på nåt ställe. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.