AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.394

Dålig bas i E91 325 touring

sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Hej,
Har precis inhandlat en 325 E91 -10 touring.
den har detta : S676A HiFi speaker system

Men märkbart dålig bas i systemet. Låter mest från dörrarna när man ökar basen.
Det skall väl finnas subbasar under stolarna? Har känt efter under stolarna och det finns inga vibrationer.
Nåt borde man känna av när basen står på max.

Kan det vara trasiga eller bortkopplade. Som sagt usel bas....tänkte kolla här först innan jag åker till handlaren och klagar.

Någon med erfarenheten?

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Hade samma sak med min förra e91:a. En 330d -10 med hifi systemet. Lät inte något vidare alls.

Lite konstigt då min 335 coupe hade hifisystemet men lät MKT bättre.

Jag har för mig jag läst någonstans att de "snikat" till ljudsystemet vid faceliften men jag kan ha läst fel...

Har en tidig 2010 E91 med Professional stereon och jag har bas under båda framstolarna, fast jag är inte imponerad av ljudet, till en viss nivå låter det väl okey men inte mer, har inte så höga krav så det får duga....
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Ja - kasst ljud är det. Det lät bättre i min förra pre lci e90 konstigt nog.
Har ett högfrekvent ljud också, alltså jättehög ton som tjuter. Läste om nån som hade likadant men hittar inte tillbaks till inlägget.

ba
79
bakdäcksmissbrukaren
E91 330xd -08
E34 540ia -94
Har också HIFI-systemet i min E91. Visserligen pre-LCI men det låter inte så fantastiskt i min heller. Det låter ganska "fint", men det finnas liksom ingen ork i det. Har inte ens kollat efter subwoofrar under stolarna för så lite som det basar måste man väl ha mikroskop eller månkikare för att kunna hitta dom.
Visa användare
15
MikkeNoOne
340i F31 -16
Jag har hifi system professional (S677A) i min e91 -07 och tycker att det duger rätt bra, men saknar dock "det där lilla extra".
Går i tankarna och eftermontera ett kitt från Gladen som ska låta bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.